Όσοι περνούν δέκα ή περισσότερα χρόνια σε μια καθιστική δουλειά, διατρέχουν τον κίνδυνο να χαλάσουν την υγεία τους. Η λίστα των προβλημάτων υγείας από μία πολυετή, καθιστική εργασία είναι πολύ μεγάλη. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, ο μέσος εργαζόμενος περνάει το περίπου 55% του χρόνου του καθισμένος σε μια καρέκλα. Η παρατεταμένη ακινησία, όμως, πιστεύεται ότι αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και βλάπτει την παραγωγή ινσουλίνης – δύο προβλήματα που δεν σχετίζονται μόνο με τον κίνδυνο εκδηλώσεως διαβήτη, αλλά και με τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Το “αντίδοτο” είναι να σηκώνεται ο εργαζόμενος από την καρέκλα του όσο πιο συχνά και για όσο περισσότερη ώρα μπορεί. Και, βεβαίως, να μην κάθεται σχεδόν καθόλου τις υπόλοιπες ώρες που είναι ξύπνιος.

Επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κάποιοι ασθενείς που διακομίζονται στο νοσοκομείο με δημιουργία θρόμβου αίματος σε φλέβα που βρίσκεται βαθιά μέσα στα πόδια, ήταν εργαζόμενοι γραφείου, οι οποίοι περνούσαν ατέλειωτες ώρες γράφοντας στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει, πως τα πληκτρολόγια των κομπιούτερ είναι φορείς βακτηρίων σε επίπεδα έως και 150 φορές πάνω από τα επιτρεπτά – χώρια που συνήθως είναι πιο μολυσμένα και από αυτά τα καθίσματα στις τουαλέτες, αφού όλοι μας απολυμαίνουμε την τουαλέτα αλλά τα κομπιούτερ μας ποτέ! Τι πρέπει να κάνετε; Το προφανές: να καθαρίζετε συχνά το πληκτρολόγιο, το ποντίκι, το τηλέφωνο και την επιφάνεια γραφείου.

Όσο περισσότερο χρόνο περνάτε καθισμένοι στο γραφείο σας, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος να παχύνετε. Η ακινησία είναι πάρα πολύ εύκολη για τον οργανισμό, ο οποίος καίει ελάχιστες θερμίδες κατ’ αυτήν – σε αντιδιαστολή με την ορθοστασία, που χρησιμοποιεί τους μυς της πλάτης, της κοιλιάς, των ώμων και των ποδιών και με τη βάδιση (έστω και το επιτόπιο βάδην) που μπορεί να κάψει έως 100 θερμίδες την ώρα. Μελέτες έχουν αποδείξει, πως οι εργαζόμενοι γραφείου οι οποίοι δεν σηκώνονται τουλάχιστον μία φορά την ώρα από τη θέση τους, συσσωρεύουν 1,5 κιλό τον χρόνο, ακόμα και αν δεν αλλάξουν τίποτα στη διατροφή τους.

Συνεπώς, φροντίστε να σηκώνεστε συνέχεια από τη θέση σας και να μην υπερθερμαίνετε τους κλειστούς χώρους όπου εργάζεστε, ζείτε ή μετακινείστε.

Επίσης, ένας στους δύο εργαζόμενους γραφείου υποφέρουν από πόνο στη μέση εξαιτίας της κακής στάσης του σώματος. Όταν είμαστε διαρκώς σκυμμένοι προς τα εμπρός, κάποιοι μυς δυναμώνουν πολύ και πολλοί άλλοι εξασθενούν. Το επακόλουθο; Καμπούριασμα και αυξημένη περίμετρος μέσης. Παράλληλα, η πολύωρη ακινησία σε μία καρέκλα, έχει ως συνέπεια να χάνουν οι γλουτοί τον τόνο και τη δύναμή τους.

Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι όταν κοιτάμε συνεχώς την οθόνη του κομπιούτερ, τα μάτια κουράζονται, ενώ έρευνα έδειξε πως το να κοιτάμε την οθόνη επί πάνω από 9 ώρες την ημέρα, αυξάνει τον κίνδυνο γλαυκώματος.

premium.paratiritis