Ο χρόνιος πόνος είναι από τις παθήσεις που μπορούν πραγματικά να κάνουν τη ζωή του ασθενή δύσκολη. Και η κατάσταση μπορεί να γίνει ακόμα χειρότερη αν δεν γνωρίζουμε τι μας προκαλεί τον πόνο αυτό. Και φαίνεται πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες στους οποίους μπορεί να οφείλεται—σωματικοί αλλά και ψυχολογικοί. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε έξι όχι και τόσο συνηθισμένες αιτίες για τον χρόνιο πόνο.

Το συναισθηματικό τραύμα

Οι περισσότεροι γιατροί, πλέον αναγνωρίζουν ότι ο πόνος που προκαλεί ένα συναισθηματικό τραύμα που έχουμε ζήσει μπορεί να προκαλέσει σωματικό πόνο. Δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία για το πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό, αλλά στην πράξη φαίνεται πως πολλοί από τους ασθενείς έχουν βιώσει συναισθηματική κακοποίηση κάποιου είδους στο παρελθόν. Μια θεωρία λέει πως τα συναισθηματικά ή σωματικά τραύματα, όπως και οι τοξίνες του περιβάλλοντος ενεργοποιούν τη δράση των μικρογλοίων, μορίων που βρίσκονται στο κεντρικό νευρικό μας σύστημα και όποτε βρίσκονται υπό πίεση εκκρίνουν φλεγμονώδεις χημικές ουσίες. Οι αντιδράσεις του σώματός μας σε αυτό είναι είτε η ανάπτυξη χρόνιου πόνου, είτε ψυχολογικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη και το χρόνιο στρες.

Η χρήση παυσίπονων

Αν κάνουμε κατάχρηση παυσίπονων, το σώμα μας αρχίζει να αποκτά ανοχή. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαζόμαστε όλο και πιο ισχυρά παυσίπονα για να ανακουφίσουμε τον χρόνιο πόνο. Με τη σειρά του, αυτό προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη ευαισθησία στον πόνο. Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα δύσκολο στις περιπτώσεις δυνατών, συνταγογραφούμενων παυσίπονων.

Ο κακός ύπνος

Όταν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε καλά, το σώμα μας γίνεται πιο ευαίσθητο στον πόνο. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μύες μας δεν ξεκουράζονται, καθώς δεν λαμβάνουν την αυξημένη ροή αίματος κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι ειδικοί, μάλιστα, επισημαίνουν ότι ακόμα και μία εβδομάδα κακής ποιότητας ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει μυϊκούς πόνους. Επιπλέον, τα υπνωτικά χάπια δεν βοηθούν, καθώς απλά μας κοιμίζουν, χωρίς να βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου.

Η εντερική διαπερατότητα

Η εντερική διαπερατότητα είναι μια πάθηση του εντέρου, όπου – έχοντας κάνει κατάχρηση παυσίπονων ή πάσχοντας από ορισμένες ευαισθησίες, όπως η δυσανεξία στη γλουτένη – οι νευρικές απολήξεις του εντέρου δεν μπορούν να επεξεργαστούν σωστά τις τροφές, ούτε να απορροφήσουν τις τοξίνες από αυτά που καταναλώνουμε, προκαλώντας ακόμα περισσότερη έκκριση φλεγμονωδών χημικών ουσιών από τα μικρόγλοια.

Η έλλειψη μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι από τα πιο σημαντικά μέταλλα στο σώμα μας. Και, δυστυχώς, πολλοί από εμάς δεν λαμβάνουμε αρκετό. Η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να κάνει τους νευρώνες μας να είναι υπερβολικά ευαίσθητοι στην αίσθηση του πόνου. Αν πάσχετε από έλλειψη μαγνησίου και χρόνιο πόνο, τότε τα συμπληρώματα μπορεί να κριθούν αναγκαία από τον γιατρό σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να φροντίσετε να λαμβάνετε καθημερινά τη “δόση” σας, με τροφές όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα αβοκάντο, το καστανό ρύζι, τα αμύγδαλα και οι μπανάνες.

Η νόσος Lyme

Η ασθένεια αυτή, που προκαλείται από τσίμπημα τσιμπουριού, μπορεί να θεραπεύεται, αλλά χρειάζεται δύο εβδομάδες με έναν μήνα αντιβιοτικής θεραπείας, η οποία μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο έντερο. Υπολογίζεται πως το 20% των ασθενών, μετά τη θεραπεία αντιμετωπίζουν πόνους στις αρθρώσεις μέχρι και έξι μήνες αργότερα. Πιστεύεται πως η νόσος προκαλεί μια αυτοάνοση αντίδραση του σώματος, που προκαλεί πόνο ακόμα και αφού το βακτήριο έχει εξουδετερωθεί.