Όταν το συκώτι μας δουλεύει σωστά, εξουδετερώνει τις τοξίνες που βρίσκονται στον οργανισμό. Μέσω της χολής, αποδομεί το λίπος που προσλαμβάνουμε από τις τροφές, και αποθηκεύει σάκχαρα για άμεση αύξηση της ενέργειάς μας, αν την χρειαστούμε. Ξέρουμε ότι το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει τεράστιο κακό στο συκώτι μας, αλλά μήπως υπάρχουν και πληροφορίες που δεν γνωρίζουμε;

Τα φάρμακα με ακεταμινοφαίνη και τα φάρμακα της χοληστερόλης μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στο συκώτι αν τα λαμβάνουμε σε υπερβολικό βαθμό.

Αν πάσχετε από ηπατική νόσο, ίσως είναι αναγκαίο να κάνετε ορισμένες αλλαγές στην διατροφή σας. Οι πρωτεΐνες μπορεί να μην απορροφώνται σωστά, που σημαίνει ότι τα κατάλοιπά τους μπορεί να μένουν στον οργανισμό. Ίσως χρειαστεί να λάβετε ορισμένα συμπληρώματα, μετά από παραίνεση του γιατρού σας, όπως βιταμίνες.

Ίσως χρειαστεί να ελαττώσετε το αλάτι, και να αυξήσετε την κατανάλωσή σας σε υδατάνθρακες. Μπορεί να χρειαστεί να καταναλώνετε λιγότερες τροφές που περιέχουν λίπος. Υπολογίζεται ότι η καθημερινή μας ανάγκη σε πρωτεΐνη είναι ένα γραμμάριο ανά ένα κιλό στο σώμα μας.

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη δίαιτα που να επιδρά στο συκώτι, ή που να ενδείκνυται για την ηπατίτιδα. Αυτό που έχει σημασία είναι να ακολουθούμε μία υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, με πολλά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, άλιπη πρωτεΐνη και μερικά υγιεινά λιπαρά. Πίνουμε πολύ νερό, και αποφεύγουμε τα αναψυκτικά.

Αν τρώμε πολλά λιπαρά και πολλή ζάχαρη, φυσικό επακόλουθο είναι η αύξηση βάρους. Το περιττό λίπος μπορεί να συσσωρευθεί στο ήπαρ, βάζοντάς μας σε κίνδυνο για πολλές παθήσεις, όπως η κίρρωση. Αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά, το λιπαρό κρέας, τα τηγανιτά, τα σακχαρούχα, όπως και το υπερβολικό αλάτι και αλκοόλ.