Η εργασία σε γραφείο έχει προκαλέσει έξαρση στα μυοσκελετικά προβλήματα. Αυτά μπορεί να οφείλονται σε πολλούς παράγοντες. Για παράδειγμα η κακή στάση όταν καθόμαστε στο γραφείο είναι η αιτία για πολλά δεινά των εργαζομένων. Ανάλογα προβλήματα μπορεί να προκληθούν και από την παρατεταμένη ακινησία στο κάθισμα του γραφείου. Αν σε αυτά προσθέσει κάποιος και την υπερβολή, τότε έχει μπροστά του ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι άνθρωποι που απασχολούνται σε δραστηριότητες γραφείου. Και τα προβλήματα που προκαλεί το γραφείο δεν είναι και λίγα: το αυχενικό σύνδρομο, η οσφυαλγία, ο οσφυοπυελικός πόνος και οι πόνοι στην πλάτη οφείλονται στο παρατεταμένο κάθισμα, το οποίο στρεσάρει τις μυοσκελετικες δομές για πολλές ώρες και μάλιστα αθροιστικά στην καθημερινότητά μας. Επίσης έχουμε τις τενοντίτιδες-τενοντοπάθειες, τα σύνδρομα καρπιαίου σωλήνα και τις τενοντίτιδες υπερακανθίου (ώμος).

Παλαιότερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Fit for Work Europe», που αφορούσε στα προβλήματα υγείας που προκαλούνται στο εργασιακό περιβάλλον, ανέφερε ότι το 49% όλων των αναρρωτικών αδειών οφείλονται σε μυοσκελετικά προβλήματα. Η έκθεση προειδοποιούσε πως τα κρούσματα των μυοσκελετικών προβλημάτων θα αυξηθούν κατακόρυφα, εξαιτίας παραγόντων όπως η αύξηση της παχυσαρκίας, η υιοθέτηση ενός ολοένα πιο καθιστικού τρόπου ζωής και η γήρανση του εργατικού δυναμικού.

Πώς θα κάνετε πιο ασφαλή τη ζωή στο γραφείο; Καταρχήν, επιλέξτε σωστή καρέκλα. Διαλέξτε μία καρέκλα γραφείου που να υποστηρίζει την οσφυϊκή χώρα (την περιοχή χαμηλά στη μέση). Βεβαιωθείτε ότι ρυθμίζετε το ύψος της καρέκλας και της επιφάνειας εργασίας σας για να βρείτε τη θέση που σας βολεύει. Χρησιμοποιήστε ένα υποπόδιο εάν δεν βολεύεστε όταν τα πόδια σας ακουμπούν στο πάτωμα. Επίσης προσέξτε τη στάση του σώματός σας. Για να το πετύχετε καλό είναι να έχετε τοποθετήσει το πληκτρολόγιο και το ποντίκι στο ίδιο ύψος και στο ύψος του αγκώνα, με τα μπράτσα να ακουμπούν ανάλαφρα στα πλευρά σας. Επίσης βρείτε μία ,χαλαρή θέση για τα χέρια, τις παλάμες και τα δάχτυλά σας. Τέλος, μην χτυπάτε με δύναμη πλήκτρα και κουμπιά και να κρατάτε χαλαρά το ποντίκι σας. Αναφορικά με την οθόνη του υπολογιστή, καλό είναι να την κεντράρετε μπροστά σας σε απόσταση τέτοια ώστε να τη φτάνετε με το χέρι σας, με το πάνω μέρος της οθόνης να βρίσκεται περίπου στο ύψος των ματιών. Σημαντικό είναι επίσης να κάνετε διαλείμματα. Τέλος, όταν σηκώνετε βαριά αντικείμενα, βεβαιωθείτε ότι στέκεστε με τα πόδια σας ανοιχτά ώστε να υπάρχει καλή βάση στήριξης. Επίσης, μη λυγίζετε τη μέση σας. Μόνο τα γόνατα σας θα πρέπει να λυγίζουν.

premium.paratiritis