Ακούμε επανειλημμένως ότι το στρες είναι ανθυγιεινό. Ωστόσο δεν είναι πάντα αρνητικό, σύμφωνα με τον Dr. Richard Shelton, του University of Alabama. Εξάλλου ο μηχανισμός μάχης-φυγής προοριζόταν να είναι προστατευτικός, όχι επιβλαβής.

Μόνο όταν το στρες γίνει χρόνιο ή όταν αισθανόμαστε ότι δεν έχουμε πια τον έλεγχο μιας κατάστασης μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά η υγεία.

Ακολουθούν 5 λόγοι που θα πρέπει να θεωρείτε πιο εύκολο το καθημερινό στρες- και πώς λίγο βραχυπρόθεσμο άγχος μπορεί να ωφελήσει τον εγκέφαλο και το σώμα σας.

Βοηθά στην ενίσχυση του εγκεφάλου

Οι χαμηλού επιπέδου στρεσογόνοι παράγοντες ενεργοποιούν την παραγωγή νευροτροφινών και δυναμώνουν τις συνάψεις στον εγκέφαλο.

Αυτός μπορεί να είναι ο πρωταρχικός μηχανισμός μέσω του οποίου η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της συγκέντρωσης, δήλωσε ο Shelton.

Πρόσθεσε ότι βραχυπρόθεσμοι ψυχολογικοί παράγοντες στρες μπορούν να έχουν παρόμοια επίδραση. ‘Ερευνες σε ζώα υπέδειξαν ότι η αντίδραση του οργανισμού στο στρες μπορεί να ενισχύσει προσωρινά τις επιδόσεις μνήμης και μάθησης.

Μπορεί να αυξήσει την ανοσία- βραχυπρόθεσμα

Όταν το σώμα αντιδρά στο στρες προετοιμάζεται για την πιθανότητα τραυματισμού ή λοίμωξης, δήλωσε ο Shelton. ‘Ενας τρόπος που το κάνει είναι παράγοντας επιπλέον ιντερλευκίνες δίνοντας -τουλάχιστον προσωρινά- ώθηση στην άμυνα.

‘Ερευνες σε ζώα στηρίζουν την ιδέα. ‘Ερευνα του Stanford, το 2002, ανακάλυψε ότι το ελαφρύ στρες στα πειραματόζωα παράγει μαζική κινητοποίηση αρκετών ειδών κυττάρων του ανοσοποιητικού στο κυκλοφορικό τους σύστημα.

Σας κάνει περισσότερο ευέλικτους

Αν μάθετε να αντιμετωπίζετε στρεσογόνες καταστάσεις μπορείτε να ρυθμίσετε καλύτερα τις μελλοντικές, σύμφωνα με έρευνες που αφορούν την ευελιξία.

‘Ερευνα του University of California San Francisco, το 2013, ανακάλυψε ότι ενώ το χρόνιο στρες προάγει την οξειδωτική βλάβη στο DNA και το RNA, μέτρια επίπεδα καθημερινού στρες φαίνεται πως προστατεύουν έναντι του στρες και προάγουν την ψυχοβιολογική ευελιξία.

Σας παρακινεί να πετύχετε

Το καλό στρες μπορεί να είναι ότι χρειάζεστε για να τελειώσετε μια δουλειά. Σκεφτείτε σχετικά με μια προθεσμία. Σας κοιτά στο πρόσωπο και θα σας ενεργοποιήσει για να ελέγξετε αποτελεσματικά την κατάσταση, πιο γρήγορα και πιο παραγωγικά, δήλωσε ο Shelton.

Το κλειδί είναι να βλέπουμε τις στρεσογόνες καταστάσεις ως πρόκληση παρά ως δύσκολο πέρασμα.
Το καλό στρες μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να μπείτε σε μια κατάσταση ροής, αυξημένης αίσθησης επίγνωσης και ολοκληρωτικής απορρόφησης σε μια δραστηριότητα, σύμφωνα με έρευνες του ψυχολόγου Mihaly Csikszentmihalyi.
Η ροή μπορεί να επιτευχθεί στο χώρο εργασίας, στα αθλήματα ή σε δημιουργική απασχόληση και ο Csikszentmihalyi σημειώνει ότι καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από την πίεση να πετύχει κάποιος.

Ενισχύει την ανάπτυξη του παιδιού

Οι γυναίκες που πρόκειται να γίνουν μητέρες ανησυχούν ότι το άγχος τους θα επηρεάσει αρνητικά το έμβρυο- και μπορεί όταν είναι ανεξέλεγκτο. Ωστόσο, έρευνα του Johns Hopkins, το 2006, αναφέρει ότι τα περισσότερα παιδιά γυναικών που ανέφεραν ελαφρύ έως μέτριο επίπεδο στρες στην εγκυμοσύνη είχαν μεγαλύτερες κινητικές και αναπτυξιακές ικανότητες στην ηλικία των 2 ετών σε σχέση με γυναίκες που δεν εμφάνιζαν στρες. Με μια εξαίρεση. Τα παιδιά γυναικών που θεωρούσαν πιο αρνητική την εγκυμοσύνη τους είχαν ελαφρώς χαμηλότερη ικανότητα προσοχής.