Αν είστε αγχώδεις, πιθανόν ακούτε σε όλη σας τη ζωή να μην ανησυχείτε πολύ, να σταματήσετε να σκέφτεστε υπερβολικά και να χαλαρώνετε. Ενδεχομένως σταματήσατε να προσπαθείτε να αισθάνεστε καλύτερα και νιώθετε ότι κάτι δεν πάει καλά με εσάς.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι αλήθεια, σύμφωνα με την ειδικό Alice Boyes. Είναι καλό που ορισμένοι άνθρωποι είναι γενναίοι και άλλοι επιφυλακτικοί, θεωρεί. Πρόβλημα παρουσιάζεται όταν το άγχος φτάνει στο σημείο να μας ‘’παραλύει.’‘

Η Boyes περιγράφει τη διαδικασία εξόδου από αυτές τις παγίδες ως εκλέπτυνση του τρόπου που σκεφτόμαστε. Μαθαίνετε να δουλεύετε με το λειτουργικό και το hardware που έχετε, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Ακολουθούν συμβουλές για το πώς να δραπετεύσουμε από τις πιο συχνές παγίδες.

Διστάζετε να δράσετε μέχρι να είστε 100% σίγουροι

Ένα μεγάλο μέρος του άγχους έγκειται στο ότι δεν έχουμε ανεκτικότητα στην αβεβαιότητα, δήλωσε η Boyes. Αφορά το φόβο της αποτυχίας και μπορεί να μας αφήσει σε αδράνεια.
Μπορεί να σκέφτεστε πολλές ιδέες αλλά να μην τις δοκιμάζετε. ‘Η μπορεί να βρίσκεστε μονίμως κολλημένοι στη φάση της έρευνας όσον αφορά τα σχέδιά σας.

Απελευθερωθείτε. Άνθρωποι με τάση στο άγχος εστιάζουν στο χειρότερο δυνατό σενάριο, επομένως δεν ανησυχούν πολύ για τον κίνδυνο λήψης δράσης.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι συνήθως υπάρχουν αρκετές πιθανότητες. Πρέπει να βοηθήσετε τον εαυτό σας να αναγνωρίσει τις ευκαιρίες που υπάρχουν μαζί με τους κινδύνους, ώστε να νιώθετε πιο ασφαλείς όταν κάνετε μια κίνηση.

Άλλη ιδέα είναι να κάνετε ένα σχέδιο για το πώς θα αντιμετωπίζατε το χειρότερο σενάριο σε περίπτωση που γινόταν πραγματικότητα.
Αντί να προσπαθείτε να αποφεύγετε συνέχεια τα αρνητικά αποτελέσματα, κάντε πλάνο δράσης. Αυτό μπορεί να ενισχύσει τη θεώρηση του εαυτού σας σαν κάποιον που μπορεί να χειριστεί τις κακουχίες, κάτι που είναι ανακουφιστικό.

''Τρελαίνεστε'' με τα λάθη

Το να σκέφτεστε υπερβολικά, παλιά ατοπήματα μπορεί να σας κρατά ‘’δεμένους’’.
Απελευθερωθείτε. Ορισμένες φορές ένας καλός τρόπος να ξεφύγετε από το φαύλο κύκλο είναι να σκεφτείτε συγκεκριμένα βήματα για να προχωρήσετε.

Η ειδικός συνιστά να αρχίσετε σημειώνοντας 3 πιθανά βήματα. Για παράδειγμα, αν προσλάβατε πρόσφατα νέο υπάλληλο που δεν αποδίδει, αντί να ‘’χτυπάτε’’ τον εαυτό σας για τα κενά στο βιογραφικό του ή άλλα σημεία, ορίστε τις εναλλακτικές σας. Θα μπορούσατε να του δώσετε λιγότερες ευθύνες, να του δώσετε περισσότερη καθοδήγηση ή να τον απολύσετε. Η λίστα θα μετατοπίσει το μυαλό σας σε έναν πιο παραγωγικό τρόπο.

Φοβάστε την κριτική

Οι αγχώδεις άνθρωποι, συχνά ξεφεύγουν από το δρόμο τους για να αποφύγουν την κριτική, επειδή ήδη κρίνουν σκληρά τον εαυτό τους και η κριτική των άλλων είναι ιδιαίτερα άβολη.

Η Boyes, πρόσθεσε ότι μπορεί να ξέρετε ότι ξανασκέφτεστε την κριτική για μέρες και εβδομάδες και αυτό καθιστά χειρότερη την κατάσταση.

Απελευθερωθείτε. Προσπαθήστε να είστε χαλαροί όταν λάβετε μια κριτική. Ακόμα και αν αισθάνεστε σε αμυντική θέση, στείλτε σωματικά σήματα ότι το εκτιμάτε, προτείνει ο Boyes. Χαμηλώστε τους ώμους, σηκώστε το κεφάλι και χαλαρώστε τα χέρια. Δεν πρόκειται μόνο για δράση. Τα αισθήματα και οι σκέψεις σας θα ευθυγραμμιστούν γρήγορα με τα μη λεκτικά στοιχεία.

Μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε προετοιμάσει ορισμένες αντιδράσεις σε περίπτωση ανάγκης. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να πείτε ‘’αφήστε με να σκεφτώ πώς θα προχωρήσω καλύτερα από εδώ’’. ‘’Θα σου στείλω με email κάποιες σκέψεις’’. Αυτό θα σας αγοράσει λίγο χρόνο για να επεξεργαστείτε στο μυαλό σας τις πληροφορίες και να ανταποκριθείτε με πιο παραγωγικό τρόπο.

Επιμέλεια: Εύη Ψωμιάδου

 

Πηγές: Ξένος τύπος.