Η περίοδος μετά τις διακοπές φαίνεται να είναι δύσκολη για τους περισσότερους. Και αυτό είναι λογικό, αφού η μετάβαση στη φθινοπωρινή καθημερινότητα και στις ευθύνες της δεν είναι το καλύτερο αντίδοτο για την ξενοιασιά των διακοπών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιστροφή αυτή οδηγεί κατά κανόνα ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων σε διαταραχές στον ύπνο, αίσθηση σωματικής και ψυχικής κόπωσης, ευμεταβλητότητα της ψυχολογικής διάθεσης και έλλειψη κινήτρου για εργασία.

Τα συμπτώματα αυτά είναι καταθλιπτικού τύπου, αντιδραστικά στις συνθήκες αλλαγής και παροδικά. Κοντολογίς αν τα αισθανθείτε μην πανικοβληθείτε, απλώς κάντε υπομονή αφού τείνουν να μειώνονται όσο θα καταφέρετε να προσαρμοστείτε στην καθημερινότητά σας και να ανταποκριθείτε σταδιακά στις ευθύνες σας. Φυσικά υπάρχει το ερώτημα: πόση υπομονή χρειάζεται για να προσαρμοστεί κανείς στα ασφυκτικά ωράρια, στη ρουτίνα και στις υποχρεώσεις που αρχίζουν να τρέχουν. Δυστυχώς οι ειδικοί δεν έχουν καταφέρει να απαντήσουν με την αυστηρότητα των αριθμών. Αυτό όμως που επισημαίνουν είναι ότι ο χρόνος προσαρμογής είναι υποκειμενικός αλλά σε γενικές γραμμές τα συμπτώματα διαρκούν από λίγες ημέρες έως λίγες εβδομάδες.

Το σίγουρο είναι ότι πλέον στην εποχή της οικονομικής κρίσης, τα κρούσματα κατάθλιψης έχουν αυξηθεί, αλλά η μελαγχολία που προκαλεί η επιστροφή από τις διακοπές είναι εντελώς φυσιολογική, αφού όπως και να το κάνουμε από μόνη της η καθημερινότητα είναι ένας ακόμη ψυχοπιεστικός παράγοντας.

Οι ειδικοί λένε πως το πρώτο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι να αποδεχτούμε τη μελαγχολία μας επειδή δεν φταίμε εμείς για αυτό. Φταίει αυτό που οι επιστήμονες λένε κοινωνικό jet lag. Η βαρεμάρα, η κούραση, ο στομαχόπονος και η έλλειψη όρεξης είναι μερικά από τα σημάδια. Το σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως θα φύγουν. Και μην το ξεχνάμε. Δεν είμαστε μόνοι μας. Το ίδιο περνάνε και οι άλλοι ...

premium.paratiritis