Το στρες μας επηρεάζει όλους, άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο. Αν, όμως, δεν το διαχειριστούμε και το αφήσουμε ανεξέλεγκτο, οι συνέπειες είναι πάρα πολύ επικίνδυνες. Το υπερβολικό στρες δεν μας καταστρέφει μόνο από ψυχολογική άποψη, αλλά σύντομα αρχίζουν να εμφανίζονται και σωματικά συμπτώματα, από μυϊκούς πόνους μέχρι αυξημένη κόπωση και έλλειψη ύπνου.

Πώς θα μπορέσουμε, λοιπόν, να καταπολεμήσουμε το στρες με φυσικούς τρόπους;

Παραμένουμε δραστήριοι

Η τακτική γυμναστική δεν χτίζει μονάχα ένα υγιές σώμα. Έχει τεράστια οφέλη για την ψυχολογία μας, και μάλιστα πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι δρα με εξίσου ισχυρό τρόπο με ορισμένα φάρμακα σε ό,τι αφορά την διαχείριση του στρες.

Όχι στο αλκοόλ

Το αλκοόλ δρα ως ηρεμιστικό. Ένα ποτήρι κρασί μπορεί να μας βοηθήσει προσωρινά, αλλά με το που θα περάσει η επήρειά του, τα αρνητικά συναισθήματα επιστρέφουν. Επιπλέον, το αλκοόλ καταστρέφει τον ύπνο μας και είναι εθιστικό, με αποτέλεσμα να το έχουμε ανάγκη για να ηρεμήσουμε, βάζοντας τον εαυτό μας σε θανάσιμο κίνδυνο.

Όχι και στο κάπνισμα

Οι καπνιστές πολύ συχνά χρησιμοποιούν το τσιγάρο για να ηρεμήσουν το άγχος τους. Η δράση του, όμως, είναι παρόμοια με του αλκοόλ και μπορεί σε βάθος χρόνου να επιδεινώσει το στρες. Επιπλέον, υπάρχουν έρευνες που έχουν αποδείξει πως όσο πιο νωρίς ξεκινήσαμε το κάπνισμα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος ανάπτυξης μιας αγχώδους διαταραχής στο μέλλον.

Προσοχή στην καφεΐνη

Αν πάσχετε από χρόνιο στρες, η καφεΐνη δεν πρόκειται να σας βοηθήσει. Ορισμένες έρευνες έχουν προτείνει ότι η καφεΐνη μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα των αγχωδών διαταραχών. Επιπλέον, σε άτομα που πάσχουν από κρίσεις πανικού, μπορεί να τις προκαλέσει. Αν η καφεΐνη σας επηρεάζει, θα ήταν καλό να την κόψετε.

Κοιμηθείτε καλά

Η αϋπνία είναι από τα πιο κοινά συμπτώματα του αυξημένου στρες. Προσπαθήστε να βελτιώσετε τον ύπνο σας, κλείνοντας τις ηλεκτρονικές συσκευές, αποφεύγοντας την καφεΐνη και το φαγητό τρεις ώρες πριν τον ύπνο, και προσπαθώντας να έχετε ένα σταθερό πρόγραμμα. Προσπαθήστε να κοιμάστε και να ξυπνάτε ίδια ώρα κάθε μέρα, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.

Διαλογισμός

Δοκιμάστε τον διαλογισμό ή τις ασκήσεις αναπνοής, ώστε να καταφέρετε να χαλαρώσετε από το καθημερινό στρες και να μην το αφήνετε να συσσωρεύεται. Έρευνες έχουν δείξει ότι μισή ώρα καθημερινού διαλογισμού μπορεί να έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα.

Σωστή διατροφή

Όσο πιο υγιεινά τρεφόμαστε, τόσο καλύτερη είναι η γενικότερη κατάσταση της υγείας μας, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σώμα και μυαλό είναι συνδεδεμένα. Η σωστή διατροφή, όπως και το να πίνουμε πολύ νερό, επηρεάζουν άμεσα τα επίπεδα του στρες μας.

Δοκιμάστε αρωματοθεραπεία

Η αρωματοθεραπεία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος ως μέθοδος εναλλακτικής θεραπείας. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση, στον καλύτερο ύπνο, στην καλύτερη διάθεση, όπως και να ελαττώσει τους παλμούς της καρδιάς και την αρτηριακή πίεση. Ένα από τα πιο δημοφιλή αιθέρια έλαια που χρησιμοποιούνται στην αρωματοθεραπεία είναι η λεβάντα.

Πιείτε χαμομήλι

Μία κούπα τσάι χαμομήλι μπορεί να ηρεμήσει το στρες και να βοηθήσει με τον ύπνο. Συγκεκριμένα, μια μελέτη του 2009 έδειξε πως το χαμομήλι μπορεί να είναι πολύ ισχυρός σύμμαχος για όσους πάσχουν από γενικευμένη αγχώδη διαταραχή.