Πολλοί άνθρωποι έχουν αναλάβει το ρόλο του φροντιστή. Ορισμένοι μοιράζονται παρόμοιες δυσκολίες και πρέπει να γνωρίζουν τις ανάγκες τους για να μείνουν υγιείς. Πέντε τρόποι για να βοηθήσετε τον εαυτό σας σας περίπτωση που φροντίζετε κάποιον ασθενή.

Να είστε σε επαφή με τον γιατρό σας

Ο άνθρωπος που φροντίζετε μπορεί σπάνια να χάνει το ραντεβού με τον γιατρό του, ενώ εσείς ως  φροντιστής μπορεί να ακυρώνετε όλα τα δικά σας.

Αν είστε φροντιστής είστε σίγουρος ότι ο ασθενής πάει σε όλα τα ραντεβού του με τον γιατρό. Αλλά τι γίνεται με εσάς;

Ορισμένες φορές δεν υπάρχει χρόνος για ραντεβού. Ωστόσο το να αμελείτε την υγεία σας μπορεί να είναι καταστροφικό και για εσάς και για τον άνθρωπο που φροντίζετε.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσετε στον γιατρό σας ότι είστε φροντιστής, σε περίπτωση που χρειαστείτε άλλη φορά να χάσετε ραντεβού ή να μειωθεί ο χρόνος αναμονής σας.

Ύπνος

Σε έρευνα ασθενών με καρκίνο, το 95% των φροντιστών ανέφερε προβλήματα ύπνου. Αυτές οι διαταραχές ύπνου μπορούν να οδηγήσουν σε συμπτώματα κατάθλιψης και έλλειψη ικανότητας να προσφέρει κάποιος περίθαλψη. Ορισμένοι φροντιστές μπορεί να φοβούνται να μιλήσουν στον γιατρό τους για τα προβλήματα ύπνου που αντιμετωπίζουν επειδή ανησυχούν ότι θα τους απομακρύνουν από τις ευθύνες τους αν παραδεχτούν το πρόβλημά τους. Ωσ τόσο ένας καλός γιατρός θα καταλάβει και ενδεχομένως θα δώσει για μικρό διάστημα φάρμακα για τον ύπνο ή άλλες ιδέες που θα σας βοηθήσουν  να επανέλθετε.

Μιλήστε με άλλους που έχουν πετυχημένη ‘’θητεία’’

Η φροντίδα μπορεί να σας προκαλεί πολλά συναισθήματα. Ορισμένες φορές είναι βοηθητικό να μιλάτε σε έναν φίλο που υπήρξε φροντιστής. Όσοι δεν έχουν βρεθεί στη θέση σας μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι ακριβώς αισθάνεστε. Οι έμπειροι φροντιστές μπορούν να σας πουν ότι όλα είναι προσωρινά- τα κακά και τα καλά σημεία.

Μιλήστε θετικά στον εαυτό σας

Λάθη γίνονται καθημερινά στη δουλειά. Ορισμένοι μπορούν να φύγουν στο τέλος της ημέρας μην έχοντας ολοκληρώσει ορισμένες εργασίες και σπάνια η δουλειά μας γίνεται τέλεια.

Είναι επομένως σημαντικό να μην έχετε εξωπραγματικές προσδοκίες από τον εαυτό σας και από το ρόλο σας ως φροντιστή. Λάθη θα γίνουν. Θα υπάρχουν αρκετά καθήκοντα που δεν έγιναν στο τέλος της ημέρας. Το να μιλάτε ευγενικά στον εαυτό σας είναι πολύ σημαντικό για την υγεία σας.

Άσκηση

Ιδιαίτερα αν δουλεύετε εκτός σπιτιού και είστε και φροντιστής, η εύρεση χρόνου για άσκηση μοιάζει σχεδόν αδύνατη. Ωστόσο τα οφέλη της άσκησης είναι τόσο μεγάλα για την υγεία που θα πρέπει να την εντάξετε στο πρόγραμμά σας. Η άσκηση σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε καλύτερα το σωματικό και ψυχικό στρες. Επίσης, δρα θετικά στη διάθεσή σας και μπορεί ενδεχομένως να σας δώσει λίγη παραπάνω υπομονή.

Πηγές: www.healthcentral.com