Η κατάθλιψη δεν είναι εύκολη υπόθεση, άσχετα από την σφοδρότητά της. Οι ασθενείς που πάσχουν από κατάθλιψη βλέπουν σιγά-σιγά την ζωή τους να αλλάζει, και νιώθουν αδύναμοι να κάνουν κάτι για να το αλλάξουν αυτό. Και όμως, υπάρχουν τρόποι να προλάβουμε την κατάθλιψη, και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να υιοθετήσουμε μερικές υγιεινές συνήθειες, αλλά να βάλουμε και ένα καλύτερο πλάνο στην καθημερινή μας ζωή. Ας δούμε πώς…

Γυμναζόμαστε τακτικά

Ίσως το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για την ψυχική μας υγεία είναι να γυμναζόμαστε. Έχει αποδειχθεί μέσα από πολυάριθμες μελέτες ότι η γυμναστική μπορεί να παίξει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην θεραπεία και στην πρόληψη της κατάθλιψης, με την έκκριση ορμονών που βελτιώνουν την διάθεση, αλλά και με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Λιγότερα social media

Η υπερβολική ενασχόληση με τα social media μπορεί να συμβάλει ή και να προκαλέσει κατάθλιψη, και μείωση της αυτοπεποίθησης. Τα social media αποτελούν έναν από τους πιο επικίνδυνους εθισμούς των καιρών μας, και είναι σημαντικό να τα χειριζόμαστε σωστά.

Φροντίζουμε τις σχέσεις μας

Το να έχουμε δραστήρια κοινωνική ζωή, όπως και ένα σύστημα συμπαράστασης από φίλους και οικογένεια είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ψυχική μας υγεία, καθώς μας επιτρέπει να εκφραζόμαστε και να μην εσωτερικεύουμε τα αισθήματά μας.

Καλύτερη οργάνωση

Έχουμε τόσα πολλά να κάνουμε κάθε μέρα, που οι ευθύνες μας φαίνονται βουνό, και καταλήγουμε αγχωμένοι, με την αυτοπεποίθησή μας να έχει πληγεί, χωρίς να έχουμε καταφέρει τίποτα. Μια λίστα με όσα έχουμε να κάνουμε, όπως και ο καλύτερος διαμοιρασμός των ευθυνών και του χρόνου μας θα βοηθήσει σημαντικά.

Ελαττώνουμε το στρες

Το στρες της καθημερινής ζωής είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν την κατάθλιψη. Εφαρμόστε τεχνικές χαλάρωσης, όπως οι ασκήσεις αναπνοής ή μιλήστε σε έναν ειδικό για να καταφέρετε να διαχειριστείτε το στρες σας καλύτερα.

Δεν αλλάζουμε τη θεραπεία μας

Αν έχετε ξαναπεράσει από κατάθλιψη, και υπάρχει κάποιο πλάνο που ακολουθείτε—είτε φαρμακευτική αγωγή, είτε μηχανισμοί που σας έμαθε ο ψυχολόγος σας για να διαχειρίζεστε τις καταστάσεις—δεν πρέπει να αλλάξετε πορεία. Συνεχίστε με τις οδηγίες ενός ειδικού.

Κοιμόμαστε καλά

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική (αλλά και στην σωματική) μας υγεία. Οι άνθρωποι που πάσχουν από αϋπνία, συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως αντιμετωπίζουν δεκαπλάσιο κίνδυνο να υποφέρουν από κατάθλιψη κάποια στιγμή.

Απομακρυνόμαστε από τοξικούς ανθρώπους

Όλοι έχουμε στη ζωή μας μερικούς ανθρώπους που μας γεμίζουν με αρνητική ενέργεια και μας κάνουν να αμφιβάλλουμε για τον εαυτό μας. Και αυτά δεν είναι άτομα που χρειαζόμαστε κοντά μας, καθώς μπορούν να επιδεινώσουν την κατάστασή μας.

Τρώμε καλά

Αν η διατροφή μας δεν είναι υγιεινή και ισορροπημένη, τότε οι πιθανότητες να στερούμαστε αναγκαία θρεπτικά συστατικά είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα το σώμα μας, αλλά και το μυαλό μας, να πλήττονται σε τεράστιο βαθμό. Αυτό μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα κατάθλιψης. Άλλος ένας παράγοντας που μπορεί να συνεισφέρει στην κατάθλιψη είναι τα περιττά κιλά, καθώς αυξάνουν τις πιθανότητες να πληγεί η αυτοπεποίθησή μας.

Διαχειριζόμαστε καλύτερα τις χρόνιες παθήσεις

Οι ασθενείς που πάσχουν από κάποια χρόνια πάθηση αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης, καθώς έχει παρατηρηθεί (και επιβεβαιωθεί μέσα από έρευνες) πως η κατάθλιψη είναι άμεσο αποτέλεσμα των καθημερινών δυσκολιών ενός ασθενή με κάποιο χρόνιο νόσημα.

Κόβουμε αλκοόλ, ναρκωτικά και κάπνισμα

Η χρήση αυτών των ουσιών όχι μόνο μπορεί να παίξει ρόλο στην εμφάνιση καταθλιπτικών συμπτωμάτων, αλλά αυξάνει και κατά πολύ τον κίνδυνο να υποτροπιάσει η κατάθλιψή μας.