Αν πάσχετε από διαβήτη, είναι πολύ πιθανό να έχετε παρατηρήσει πως τα συμπτώματά σας βρίσκονται σε έξαρση όταν αισθάνεστε ιδιαίτερα έντονο στρες. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Και τι μπορούμε να κάνουμε για να το ελέγξουμε;

Ένας καλός τρόπος για να αναγνωρίσετε αν υπάρχει κάποιος συσχετισμός είναι να καταγράφετε τα επίπεδα στρες, και μετά το σάκχαρό σας. Τοποθετήστε το στρες που αισθάνεστε σε μία κλίμακα 1-10, και έπειτα μετρήστε το σάκχαρο στο αίμα σας, για να δείτε αν υπάρχουν αυξομειώσεις. Αυτό θα σας δώσει μια καλή εικόνα του πώς το στρες επηρεάζει τα συμπτώματα του διαβήτη σας.

Πολλές φορές, τα συμπτώματα του στρες δεν γίνονται άμεσα φανερά, βέβαια. Το να τα αναγνωρίζουμε, συνεπώς, είναι αναγκαίο. Μερικά από τα πιο κοινά συμπτώματα στρες, που ίσως δεν μας είχαν περάσει από το μυαλό, είναι τα εξής:

  • Πονοκέφαλοι
  • Μυϊκοί πόνοι ή σφίξιμο
  • Αίσθημα ότι αρρωσταίνουμε
  • Κόπωση
  • Προβλήματα στον ύπνο
  • Έλλειψη κινήτρου
  • Ευερεθιστότητα
  • Συμπτώματα κατάθλιψης

Είναι, επίσης, πολύ συχνό φαινόμενο το άτομο που πάσχει από υπερβολικό στρες, να αλλάζει ξαφνικά την συμπεριφορά του, το πόσο συχνά επικοινωνεί με αγαπημένα πρόσωπα, τις διατροφικές του συνήθειες αλλά και τις συνήθειές του σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ ή ουσιών.

Πώς θα μειώσουμε το στρες;

Ο διαλογισμός είναι μια τεχνική που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στην ελάττωση του στρες. Μπορείτε να τον κάνετε παντού, και μπορείτε να ξεκινήσετε μάλιστα την ημέρα σας με 15 λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να αδειάσετε το μυαλό σας και να συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Αν το στρες σας είναι συναισθηματικό, τότε μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά το να περάσετε λίγο χρόνο με τον εαυτό σας σε έναν ήσυχο χώρο. Ακόμα και πέντε λεπτά μπορούν να σας αλλάξουν εντελώς τη διάθεση. Για το σωματικό στρες, από την άλλη πλευρά, πολλές είναι οι μελέτες που έχουν αποδείξει ότι η yoga έχει εμφανή αποτελέσματα, σε σύντομο χρόνο, αλλά και γενικότερα η ενασχόληση με τη γυμναστική.