Πολλές φορές, δεν γίνονται εύκολα ορατά τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του αυξημένου στρες. Μόνο εμείς ξέρουμε με σιγουριά τι είναι φυσιολογικό και τι όχι για εμάς, και είναι ευθύνη μας να προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία, όπως και την σωματική. Και ευτυχώς οι παρακάτω συμβουλές θα μας βοηθήσουν πολύ…

Γυμναστική

Τα οφέλη της γυμναστικής στην ψυχική μας υγεία είναι (πολύ) καλά μελετημένα και αποδεδειγμένα. Φροντίστε να ασκείστε τακτικά, και απολαύστε την ισορροπία που προσφέρουν οι ενδορφίνες.

Σωστή διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή φροντίζει το σώμα μας, αλλά και το μυαλό. Τα περιττά κιλά επηρεάζουν και την ψυχική μας υγεία, με το να φέρνουν συμπτώματα που οδηγούν στον φαύλο κύκλο της υπερφαγίας, αλλά και με το να αυξάνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης. Το σώμα και το μυαλό συνδέονται στα πάντα.

Προσοχή στο τι καταναλώνουμε

Πρέπει να αποφεύγουμε τις επεξεργασμένες τροφές, όπως τα αλλαντικά και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής. Περιέχουν κορεσμένα (ή και τρανς) λιπαρά, τα οποία καταστρέφουν την υγεία μας. Επιπλέον, οι τοξίνες που βάζουμε στον οργανισμό μας, όπως ο καπνός και το αλκοόλ, παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαχείριση του στρες.

Δεν αποφεύγουμε τα προβλήματα

Είναι πολύ εύκολο να γυρίσουμε το κεφάλι και την πλάτη μας στα προβλήματα που προκύπτουν, επειδή νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε την δεδομένη στιγμή. Αλλά τότε είναι σημαντικό να ζητήσουμε βοήθεια, και να μην αφήνουμε τα προβλήματά μας να γίνονται ''βουνό''.

Δοκιμάζουμε τεχνικές χαλάρωσης

Ο διαλογισμός, οι ασκήσεις αναπνοής και η yoga έχουν σημαντικά οφέλη για την ψυχική μας υγεία και μπορούν να καταπολεμήσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους. Αν μπορείτε να αδειάσετε το κεφάλι σας και να διαλογιστείτε για τουλάχιστον 5 λεπτά το πρωί, η μέρα σας θα ξεκινήσει με περισσότερη ηρεμία.

Δοκιμάζουμε ημερολόγιο

Το να κρατάμε ημερολόγιο, είτε για να καταγράφουμε τα αισθήματά μας, είτε για να εστιάζουμε στα θετικά και στα κατορθώματά μας και να αντλούμε δύναμη από αυτά, μπορεί να γίνει πολύ δυνατός μας σύμμαχος. Σίγουρα δεν είναι μια τεχνική που δουλεύει για όλους, αλλά αξίζει να την δοκιμάσετε.

Βάζουμε πρόγραμμα

Ο σωστός προγραμματισμός είναι ίσως από τα πιο δυνατά μας όπλα εναντίον του στρες. Με την λογική ότι αντιμετωπίζουμε τις ευθύνες μόλις εμφανίζονται (π.χ. ένας λογαριασμός) και γνωρίζουμε πάντα τι έχουμε μπροστά μας, η καθημερινότητα θα επιφυλάσσει λιγότερες εκπλήξεις για εμάς που δεν θα μπορούμε να διαχειριστούμε.

Μιλάμε με φίλους και οικογένεια

Μπορεί να μην αισθάνεστε ότι χρειάζεται να πάτε σε ψυχολόγο, αλλά ακόμα και για τα μικρά, καθημερινά προβλήματα (που αυτά είναι συνήθως που συσσωρεύονται και μας κάνουν να πνιγόμαστε) πρέπει να μιλάμε σε φίλους και οικογένεια. Θα μας στηρίξουν, θα μας δείξουν μια διαφορετική οπτική γωνία που ίσως δεν είχαμε σκεφτεί…

Κοιμόμαστε καλά

Ο κακός και λίγος ύπνος μπορεί να μας καταστρέψει σε κάθε πιθανό επίπεδο. Η αϋπνία, όταν γίνεται χρόνιο πρόβλημα, οδηγεί σε αυξημένο στρες, σε αύξηση βάρους αλλά και σε συμπτώματα κατάθλιψης. Προσπαθήστε να κλείνετε τις ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον μισή ώρα πριν τον ύπνο, να κοιμάστε σε δωμάτιο σκοτεινό και δροσερό και να κοιμάστε/ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα.