Oτιδήποτε τρώμε, λόγω της ρύθμισης ορμονών και νευροδιαβιβαστών του οργανισμού έχει άμεση επίδραση στη διάθεσή μας και τη γενικότερη λειτουργία του εγκεφάλου.

Ειδικά για όσους πάσχουν από κατάθλιψη, πέρα από τη χρήση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων, οι νεώτερες επιστημονικές μελέτες αποδεινύουν ότι η κατανάλωση λιπαρών ψαριών μπορεί να συμβάλλει θετικά στο πρόβλημά τους. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα ω 3 λιπαρά οξέα (EPA, DHA και DPA) που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, (όπως ο σολωμός, οι σαρδέλλες, ο φρέσκος γάβρος και το σκουμπρί) αυξάνουν τα ποσοστά παραγωγής του νευροδιαβιβαστή με το όνομα σεροτονίνη, που ρυθμίζει τη διάθεσή μας και τα επίπεδα του οποίου είναι χαμηλά σε όσους πάσχουν από κατάθλιψη.

Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι τα ω 3 λιπαρά οξέα σταθεροποιούν τη διάθεση και συμβάλλουν στην καταπολέμηση των απότομων διακυμάνσεών της σε όσους πάσχουν από διπολική διαταραχή.

Οι πρώτες έρευνες που διαπίστωσαν ότι οι κυτταρικές μεμβράνες των ασθενών με κατάθλιψη είναι χαμηλές σε EPA, DHA και DPA ξεκίνησαν το 1998. Ο τρόπος δράσης των ω 3 λιπαρών οξέων σχετίζεται με τη μείωση της φλεγμονής. Σύμφωνα με τον καθηγητή ψυχιατρικής Ντέιβιντ Μίσουλον, η φλεγμονή σχετίζεται με την σύνθεση ορμονών του στρες όπως η κορτιζόλη που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κατάθλιψη.

Άρα, με τη μείωση της φλεγμονής που προκαλείται από τα ω 3 λιπαρά οξέα επηρεάζοντι θετικά και οι παράγοντες που προκαλούν την κατάθλιψη. Σύμφωνα με μια ακόμη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Γενικής Ψυχιατρικής, το 64% των ασθενών με διπολική διαταραχή που πήρε συμπλήρωμα λιπαρών οξέων είδε μεγάλη βελτίωση στη διάθεσή του σε σχέση με όσους πήραν ψευδές φάρμακο, από τους οποίους μόνο το 19% είδαν διαφορές.

Επιπροσθέτως, στις χώρες που καταναλώνεται περισσότερο ψάρι, όπως στη Μεσόγειο, παρατηρούνται χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης σε σχέση με τις χώρες όπου καταναλώνεται λιγότερο ψάρι.

Για να βελτιώσετε λοιπόν τη διάθεσή σας, δεν έχετε παρά να καταναλώνετε τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα μια μερίδα (100-150γρ) ενός λιπαρού ψαριού. Για όσους από εσάς είναι δύσκολο να συστηματοποιηθεί το ψάρι στη διατροφή σας, τότε η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής με ω 3 λιπαρά οξέα σε δοσολογία 1000mg ΕPA και DHA ημερισίως είναι κατάλληλη για να δείτε ορατά αποτελέσματα στη διάθεσή σας και να καταπολεμήσετε την κατάθλιψη.