Τα συμπτώματα της ιγμορίτιδας είναι πολύ γνωστά: Καταρροή, μπούκωμα, δυσκολίες στην αναπνοή. Μπορεί να είναι οξεία, που διαρκεί συνήθως λιγότερο από 4 εβδομάδες. Αν, όμως, τα συμπτώματα διαρκούν περισσότερες από 12 εβδομάδες ή αν παθαίνετε συνεχώς λοιμώξεις, μπορεί να έχετε χρόνια ιγμορίτιδα.

Πιστεύεται ότι ορισμένες τροφές μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ιγμορίτιδας, σύμφωνα τουλάχιστον με μαρτυρίες μεγάλης μερίδας των ασθενών.

Γαλακτοκομικά

Για πολλά χρόνια πιστευόταν ότι το γάλα βοηθά να παράγεται περισσότερη βλέννα και φλέγματα και υπάρχουν ορισμένες μελέτες που το στηρίζουν αυτό - συγκρίνοντας με τα συμπτώματα ασθενών που κατανάλωναν γάλα σόγιας. Το γάλα, επίσης, είναι αρκετά κοινό αλλεργιογόνο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή βλέννας. Χρειάζονται περισσότερα στοιχεία πάνω στο θέμα, αλλά αν έχετε παρατηρήσει ότι το γάλα σάς κάνει να νιώθετε χειρότερα, καλύτερα να το σταματήσετε.

Οι τροφές με πολλά σάκχαρα

Ειδικά επεξεργασμένα σάκχαρα: Γλυκά, αναψυκτικά, προϊόντα ζαχαροπλαστικής. Αν η διατροφή σας είναι πλούσια σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, τότε ο οργανισμός σας θα είναι πιο αδύναμος απέναντι στις φλεγμονές, κάνοντας τα συμπτώματα της ιγμορίτιδας ακόμα πιο εμφανή. Τα καλά νέα είναι ότι περιορίζοντας τη ζάχαρη στην καθημερινή διατροφή σας, θα δείτε την υγεία σας να βελτιώνεται από κάθε πιθανή άποψη.

Τροφές που περιέχουν ισταμίνη

Τα λευκά αιμοσφαίρια του οργανισμού παράγουν ισταμίνη για να καταπολεμούν τα αλλεργιογόνο. Τη βρίσκουμε και σε ορισμένες τροφές, και κανονικά διασπάται άμεσα. Οι άνθρωποι που έχουν όμως χαμηλή ανοχή στην ουσία αυτή μπορεί να την διασπάσουν πιο αργά ή μη ικανοποιητικά, προκαλώντας συσσώρευση. Τα συμπτώματα αυτής της διαδικασίας μοιάζουν πολύ με την ιγμορίτιδα. Ισταμίνη βρίσκουμε στις εξής τροφές: επεξεργασμένα κρέατα (αλλαντικά, λουκάνικα), καπνιστά ή παστά ψάρια, ντομάτες, αβοκάντο, μελιτζάνες, σταφίδες, αποξηραμένα βερίκοκα, παλαιωμένα τυριά, σοκολάτα, γιαούρτι, ξύδι, τουρσιά, αλκοόλ.

Τροφές που περιέχουν σαλικυλικά οξέα

Πρόκειται για χημικές ουσίες που μάς κάνουν καλό, αλλά ορισμένοι άνθρωποι έχουν ευαισθησία σε αυτές. Τις βρίσκουμε σε λαχανικά όπως το κουνουπίδι, τα όσπρια, οι φράουλες, το καρπούζι και τα μούρα, αλλά και η βρώμη, το καλαμπόκι και μπαχαρικά όπως ο κουρκουμάς και η πάπρικα.

Πώς μπορώ να ανακουφιστώ από τα συμπτώματα της ιγμορίτιδας;

Πέρα από το να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στη διατροφή σας και να μην καταναλώνετε τις τροφές που σάς πειράζουν, αυτές είναι μερικές ακόμα πρακτικές συμβουλές.

  • Πίνετε πολλά υγρά για να είστε συνεχώς ενυδατωμένοι, ώστε να διαλύεται η βλέννη και να απομακρύνεται πιο εύκολα.
  • Επενδύστε σε έναν υγραντήρα χώρου, επειδή ο ξηρός αέρας στο περιβάλλον σας θα επιδεινώσει περισσότερο τα συμπτώματα.
  • Κάντε ένα ζεστό ντους, ώστε οι ατμοί να υγράνουν τα ιγμόρια.
  • Τοποθετήστε μια ζεστή, υγρή πετσέτα πάνω στη μύτη σας.