Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η μελλοντική υγεία ενός παιδιού δεν επηρεάζεται μόνο από το γενετικό υλικό των γονέων αλλά από περισσότερους παράγοντες και παιδιά που γεννήθηκαν από μη υγιείς γονείς ήδη θα έχουν προγραμματιστεί για μεγαλύτερο κίνδυνο φτωχής υγείας, σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αδελαίδας.

Σε έρευνα που θα δημοσιευτεί στο περιοδικό ''Science'', ερευνητές σημειώνουν ότι περιβαλλοντικοί παράγοντες πριν από τη σύλληψη έχουν μεγαλύτερη επίδραση στο μέλλον του παιδιού σε σχέση με αυτό που πίστευαν μέχρι τώρα επιστήμονες.

Η έρευνα καταλήγει ότι η γονεϊκή επίδραση σε ένα παιδί ξεκινά πριν τη σύλληψη, επειδή αποθηκευμένοι περιβαλλοντικοί παράγοντες στο ωάριο και το σπέρμα συμβάλλουν περισσότερα από μόνο γενετικό υλικό στο παιδί.

Η καθηγήτρια δήλωσε ότι πολλά που κάνουμε πριν τη σύλληψη έχουν επίδραση στη μελλοντική ανάπτυξη του παιδιού- από την ηλικία των γονέων, τη φτωχή διατροφή, την παχυσαρκία, το κάπνισμα και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν περιβαλλοντικά σινιάλα που μεταδίδονται στο έμβρυο.

Τα μωρά ήδη κουβαλούν κληρονομιά παραγόντων από τις εμπειρίες των γονέων, που μπορεί να διαμορφώσει την ανάπτυξη του εμβρύου και του νεογνού. Ανάλογα με την περίσταση μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας ένα βάρος πριν ακόμα αρχίσει η ζωή τους, δήλωσε η ερευνήτρια. Αυτό περιλαμβάνει υψηλότερο κίνδυνο μεταβολικής νόσου. Η πιθανότητα παθήσεων, όπως το άγχος και η δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος μπορούν επίσης να επηρεαστούν.

Η καθηγήτρια Sarah Robertson, δήλωσε ότι οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι ο πατέρας έχει πολύ μεγαλύτερο ρόλο σε σχέση με ότι εκτιμούσαν μέχρι τώρα οι επιστήμονες.

''Science''.