Το ρόδι έχει φανεί σε προηγούμενες έρευνες ότι βοηθά στην πρόληψη της καρδιοπάθειας, αλλά νέα έρευνα ανακάλυψε ότι εκχύλισμα του φρούτου δεν έχει επίδραση στους περισσότερους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου.

Ο χυμός του φρούτου φάνηκε σε προηγούμενες έρευνες πως επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνου στον προστάτη, ότι καταπολεμά βακτήρια, ωφελεί τον διαβήτη και έχει οφέλη όσον αφορά τη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας.

Οι ερευνητές, στη νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of medical food, επέλεξαν 33 ασθενείς που έκαναν αιμοδιάλυση και γενικά είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου να δοκιμάσουν την αναμενόμενη επίδραση του χυμού, καθώς και άλλα οφέλη που αναμένετο να εμποδίσουν την καρδιοπάθεια.

Οι 33 συμμετέχοντες κάτω των 30 ετών, που υποβάλλονταν σε αιμοδιάλυση 3 φορές την εβδομάδα για λιγότερο από 3 μήνες στην έναρξη ης έρευνας, έλαβαν είτε 1.000 mg εκχύλισμα ροδιού είτε placebo κάθε μέρα για 3 μήνες.

Ενώ οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι σημειώθηκαν ορισμένες μειώσεις στην αρτηριακή πίεση των ασθενών και παρατήρησαν ορισμένα οφέλη στην προστασία των αρτηριών, το εκχύλισμα δεν είχε επίδραση στη φλεγμονή, στο οξειδωτικό στρες ή στη μυϊκή δύναμη-δηλαδή λίγη ή καθόλου επίδραση σε παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια ή για τη νεφρική λειτουργία.

Ερευνητές σημειώνουν ότι τα συμπληρώματα ροδιού δεν είχαν επίδραση σε άλλες μετρήσεις καρδιαγγειακού κινδύνου ή σωματικής λειτουργικότητας στους ασθενείς. Συνδυασμένα, τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι το εκχύλισμα ροδιού μπορεί ενδεχομένως να παρέχει περιορισμένα οφέλη όσον αφορά τη μείωση της ανάπτυξης ή της εξέλιξης συνοδών νοσημάτων σε ασθενείς με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια.

 

Πηγές:
Journal of medical food.

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
11η εκστρατεία της ΑΜΚΕ Με Οδηγό το Διαβήτη: 25 αδιάγνωστα περιστατικά διαβήτη και νεφρικής νόσου και δεκάδες αρρύθμιστοι διαβητικοί
Διαβήτης: Οι λοιμώξεις αποτελούν σημαντικό κίνδυνο [μελέτη]
Η γυναικεία γονιμότητα μπορεί να βλάπτεται από τη χρόνια στοματική φλεγμονή