Η παράλειψη του ντους για λίγες μέρες μπορεί να προκαλέσει μία δυσοσμία, αλλά το συχνό μπάνιο κάνει περισσότερο κακό, παρά καλό, όπως αναφέρεται στην εφημερίδα Independent.

Σύμφωνα με ερευνητές από το Κέντρο Γενετικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα, η υπερβολική καθαριότητα μπορεί να βλάψει τη φυσιολογική χλωρίδα, δηλαδή βακτήρια, ιούς και άλλα μικρόβια, τα οποία διαβιούν στο ανθρώπινο σώμα.

Οι συγκεκριμένοι μικροοργανισμοί είναι απαραίτητοι για την υγεία, με τους ειδικούς να σημειώνουν πως η διατάραξη της ισορροπίας τους ενδέχεται να οδηγήσει σε ασθένεια.

Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσαν να υπάρξουν επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα, στο πεπτικό, ακόμη και στην καρδιά.

Μία μελέτη στο χωριό Γιανομάμι στον Αμαζόνιο, έδειξε πως οι ντόπιοι είχαν μια πολύ πιο πλούσιες συγκεντρώσεις των εν λόγω χρήσιμων μικροβίων στο δέρμα τους, καθώς και τη μεγαλύτερη ποικιλία βακτηρίων και γενετικών λειτουργιών που αναφέρθηκαν ποτέ σε μια ομάδα ανθρώπων.

Οι ερευνητές σχολιάζουν πως η χρήση σαμπουάν επηρεάζει σημαντικά την ποικιλομορφία της ανθρώπινης χλωρίδας, χωρίς όμως να είναι σε θέση να αναφέρουν πόσο συχνά θα πρέπει τελικά να γίνεται το ντους.

Αν και η σκέψη του να πάψει κανείς να κάνει μπάνιο δεν είναι και πολύ ελκυστική, υπάρχουν άνθρωποι το σκέφτονται.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του James Hamblin, αρχισυντάκτη του περιοδικού “The Atlantic”: “Στην αρχή, ήμουν ένα λιπαρό, δύσοσμα θηρίο”, αναφέρει ο ίδιος, σημειώνοντας πως το σώμα του δεν άργησε να προσαρμοστεί.

Μετά από λίγο - λέει - το σύστημα φτάνει σε μία σταθερή κατάσταση και σταματάει να μυρίζει άσχημα, χωρίς, ωστόσο, να μυρίζει ροδόνερο ή αποσμητικό...