Η επαρκής άσκηση στη μέση ηλικία βοηθά στην προστασία της καρδιάς, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ακόμα και αυτοί που έκαναν τη μεταβολή στο τέλος των 40 και 50 ετών μπορεί να ωφεληθούν, υποδεικνύει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους.

Δεν χρειάζεται να είναι έντονη άσκηση στο γυμναστήριο-η κηπουρική και ο ζωηρός περίπατος μετρούν ως προς τις 2,5 ώρες εβδομαδιαίως με μέτρια δραστηριότητα, δήλωσαν ειδικοί.

Ωστόσο χρειάζεται περισσότερη έρευνα, καθώς η μελέτη εξέτασε δείκτες που συνδέονται με καρδιολογικά προβλήματα και όχι την καρδιοπάθεια.

Η μελέτη βασίστηκε στην ακριβή αναφορά των συμμετεχόντων για την ποσότητα άσκησης.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Circulation', άνθρωποι που ασκούνταν 2,5 ώρες όπως είχε συσταθεί, είχαν τους χαμηλότερους δείκτες φλεγμονής στο αίμα.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι οι δείκτες φλεγμονής είναι σημαντικοί επειδή τα υψηλά επίπεδα έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Άνθρωποι που δήλωσαν ότι παρέμεναν συνεχώς κάτω από τη συσταθείσα ποσότητα άσκησης για τα 10 χρόνια που διήρκεσε η έρευνα, εμφάνισαν τα χαμηλότερα επίπεδα δεικτών φλεγμονής.

Αλλά ακόμα και όσοι δήλωσαν ότι άρχισαν τη συσταθείσα ποσότητα άσκησης μετά την ηλικία των 40 εμφάνισαν βελτίωση και χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής έναντι των ανθρώπων που δεν ασκήθηκαν ποτέ.

Τα ευρήματα παρέμεναν ίδια όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη άλλους παράγοντες, όπως παχυσαρκία και κάπνισμα, που θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει τα αποτελέσματα.

Ο ερευνητής Dr Mark Hamer, δήλωσε ότι θα πρέπει να ενθαρρύνουμε περισσότερους ανθρώπους να είναι δραστήριοι-για παράδειγμα να περπατούν αντί να πηγαίνουν με το λεωφορείο. Μπορούν να κερδίσουν οφέλη στην υγεία από μέτρια δραστηριότητα οποιαδήποτε στιγμή της ζωής τους.

Η Maureen Talbot, από το British Heart Foundation, δήλωσε ότι η κηπουρική ή το βάψιμο μπορεί να βοηθήσουν στη φροντίδα της καρδιάς, καθώς η άσκηση έχει μεγάλη επίδραση στο πόσο καλά γερνά η καρδιά.

Πηγές: 'Circulation',