Αν θέλετε να θυμάστε τις πληροφορίες αυτού του άρθρου….κοιμηθείτε για λίγο.

Νέα μελέτη από τον ερευνητή εγκεφάλου Avi Karni, του Πανεπιστημίου της Χάιφα στο Ισραήλ, εξέτασε την πιθανότητα ο σύντομος ύπνος να βοηθά στο ΄κλείδωμα’ των μακροπρόθεσμων αναμνήσεων. Ένας καθημερινός ύπνος 90 λεπτών μπορεί να βοηθήσει πολύ, αποκαλύπτει η έρευνα.

Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή μηχανισμό της λειτουργίας της μνήμης κατά τη διάρκεια του ύπνου, αλλά τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι υπάρχει πιθανότητα ο ύπνος να επιταχύνει τη σταθεροποίηση των αναμνήσεων, σημειώνει ο ερευνητής.

Στο μέλλον μπορεί να καταστεί δυνατόν να γίνει με τεχνητά μέσα.

Η μακροπρόθεσμη μνήμη αφορά τις αναμνήσεις που διαρκούν για χρόνια, όπως και το ποιες αναμνήσεις-ένα δυστύχημα που συνέβη χθες-ή αναμνήσεις που περιλαμβάνουν τον τρόπο, όπως για παράδειγμα την ικανότητα ενός ανθρώπου που έχει μάθει να παίζει ένα μουσικό όργανο.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Nature Neuroscience’, αναφέρεται ότι ο ερευνητής δίδαξε στους συμμετέχοντες να μάθουν να χτυπούν τα δάχτυλά τους με πολύπλοκο ρυθμό και στη συνέχεια τους χώρισε σε δυο ομάδες. Στην πρώτη, οι συμμετέχοντες κοιμήθηκαν μια ώρα, ενώ στην άλλη όχι.

Οι άνθρωποι που κοιμήθηκαν το μεσημέρι έδειξαν σημαντική βελτίωση της απόδοσής τους εκείνο το βράδυ.

Μετά από ολονύχτιο ύπνο, οι δυο ομάδες βρίσκονταν στο ίδιο επίπεδο αλλά η ομάδα που κοιμήθηκε λίγο και το μεσημέρι βελτιώθηκε πιο γρήγορα σε σχέση με την ομάδα που έμεινε ξύπνια.

Άλλο μέρος της έρευνας έδειξε πόσο γρήγορα μετά από ύπνο 90 λεπτών μπορούν να ‘κλειδωθούν’ οι αναμνήσεις.

Ο ύπνος στη διάρκεια της μέρας μπορεί να περιορίσει το χρόνο που χρειάζονται οι αναμνήσεις που σχετίζονται με τον τρόπο να καταστούν άτρωτες στις παρεμβολές και τη λήθη. Αντί για 6 με 8 ώρες, ο εγκέφαλος σταθεροποίησε τις αναμνήσεις κατά τη διάρκεια του 90λεπτου ύπνου.

Πηγές: ‘Nature Neuroscience’