Οι μουσικές προτιμήσεις και η προσωπικότητα είναι στενά συνδεδεμένες, σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε 36.000 ανθρώπους παγκοσμίως.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τον Καθηγητή Adrian North του Πανεπιστημίου Heriot-Watt είναι η μεγαλύτερη του είδους που έγινε ποτέ. Έδειξε ότι όσοι προτιμούν την κλασική μουσική είναι ντροπαλοί, ενώ όσοι ακούν heavy metal είναι ευγενικοί και άνετοι.

Ο Καθηγητής δήλωσε ότι πάντα υπήρχε υποψία της σχέσης προσωπικότητας και μουσικών προτιμήσεων και ότι για πρώτη φορά γίνεται τόσο ευρεία έρευνα στο αντικείμενο αυτό.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή η έρευνα θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στο marketing. Αν γνωρίζουμε το είδος της μουσικής που ακούει κάποιος γνωρίζουμε και τι άνθρωπος είναι και τι θα του πουλήσουμε.

Ένα από τα πιο περίεργα είναι οι ομοιότητες αυτών που ακούν κλασική μουσική με αυτούς που προτιμούν heavy metal. Είναι- και οι δυο κατηγορίες- άνετοι και δημιουργικοί αλλά όχι εξωστρεφείς.

Περισσότεροι από 36.000 άνθρωποι παγκοσμίως βαθμολόγησαν 104 μουσικά είδη ενώ ζητήθηκαν και στοιχεία της προσωπικότητάς τους.

Η σχέση προσωπικότητας και μουσικής προτίμησης όπως φανερώθηκε από την έρευνα είναι:

Μπλουζ: Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί και άνετοι
Τζαζ: Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς και άνετοι
Κλασική: Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εσωστρεφείς και άνετοι.


Ραπ: Υψηλή αυτοπεποίθηση, εξωστρεφείς
Όπερα:Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, ευγενικοί.
Κάντρυ: Εργασιομανείς, εξωστρεφείς.


Ρέγκε: Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, όχι εργατικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί και άνετοι.
Ντανς: Δημιουργικοί, εξωστρεφείς, όχι ευγενικοί.


Bollywood: Δημιουργικοί, εξωστρεφείς.
Ποπ: Υψηλή αυτοπεποίθηση, όχι δημιουργικοί, εργασιομανείς, εξωστρεφείς, ευγενικοί, όχι άνετοι.


Σόουλ: Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί, άνετοι.
Rock/heavy metal: Χαμηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, όχι εργασιομανείς, όχι εξωστρεφείς, ευγενικοί, άνετοι.