Οι γυναίκες μπορούν, ενδεχομένως, να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου υιοθετώντας ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Αποφεύγοντας το κάπνισμα, με τακτική άσκηση, με υγιεινή διατροφή και με έλεγχο του βάρους, ποσοστό 55% των πρόωρων θανάτων από χρόνιες νόσους θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Αν ακολουθήσει μια γυναίκα όλες τις συστάσεις για υγιεινό τρόπο ζωής θα μπορέσει ενδεχομένως να μειώσει κατά 44% τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο και κατά 72% από καρδιαγγειακή νόσο, φάνηκε στην έρευνα που έγινε σε σχεδόν 80.000 νοσοκόμες.

Στην έρευνα, που διήρκεσε 24 χρόνια, 28% των 8.882 θανάτων αποδόθηκε στο κάπνισμα και 55% στο συνδυασμό καπνίσματος, παχυσαρκίας, έλλειψης άσκησης και φτωχής διατροφής.

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ συνέβαλε επίσης, αλλά οι γυναίκες που κατανάλωναν λίγη έως μέτρια ποσότητα αλκοόλ, μέχρι ένα ποτό την ημέρα, είχαν λιγότερες πιθανότητες θνησιμότητας σε σχέση με αυτές που απείχαν.

Ο Dr. Rob van Dam, από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας για τη μέτρια κατανάλωση οινοπνεύματος δεν θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ξεφεύγουν, όσον αφορά το ποτό.

Φαίνεται πως η κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας αλλά πρέπει να κοιτάζει κάποιος τη συνολική εικόνα, σημειώνει ο ερευνητής. Η έρευνα έδειξε ότι άνθρωποι που πίνουν πολύ αλκοόλ έχουν υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

Θεωρεί πως είναι εύκολο για τους ανθρώπους να υιοθετήσουν βασικές συστάσεις για τον τρόπο ζωής. Στους γρήγορους ρυθμούς της ζωής είναι πιο δύσκολο να προσαρμοστούμε σε αυτούς τους παράγοντες, αλλά δεν χρειάζεται να περνάμε πολλές ώρες σηκώνοντας βάρη.

Οι απλές διατροφικές αλλαγές, όπως η κατανάλωση περισσότερων προϊόντων ολικής αλέσεως και λιγότερου κόκκινου κρέατος, το να πηγαίνουμε περπατώντας στη δουλειά και τα μαγαζιά, λειτουργούν αθροιστικά. Και βέβαια, πρωταρχικής σημασίας είναι το να μην είναι κάποιος καπνιστής.



Σύμφωνα με τον Dr. van Dam, οι συστάσεις στην έρευνα θα μπορούσαν να αφορούν άντρες και γυναίκες.

Οι 77.782 γυναίκες, ηλικίας 34 έως 59 ετών, που έλαβαν μέρος στην έρευνα συμπλήρωναν ερωτηματολόγια κάθε δυο χρόνια σχετικά με τη διατροφή τους, τη συχνότητα άσκησης, την πρόσληψη αλκοόλ, το βάρος, το κάπνισμα και το ιστορικό ασθενειών.

Στη διάρκεια της επανεξέτασης, οι ερευνητές κατέγραψαν 8.882 θανάτους, στους οποίος περιλαμβάνονται 1.790 από καρδιοπάθειες και 4.527 από καρκίνο.

Παράλληλα, έρευνα του Βρετανικού Ιδρύματος για την Καρδιά, ανακάλυψε ότι γυναίκες που βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη μπορούν να μειώσουν την αντίσταση στη γλυκόζη μέσω της  άσκησης.

Μετά από 7 εβδομάδες άσκησης με 3 προγράμματα μισής ώρας την πρώτη εβδομάδα και άσκηση έως 60 λεπτά την έκτη και έβδομη εβδομάδα, η αντίσταση στην ινσουλίνη είχε μειωθεί κατά 22% στις γυναίκες που το οικογενειακό ιστορικό τους τις έβαζε σε κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη ΙΙ.



Η έρευνα δημοσιεύεται στο 'British Medical Journal.'