Σοβαρή φλεγμονή σε πολύ μικρή ηλικία θα μπορούσε να βλάπτει την ανάπτυξη νευρώνων, ενδεχομένως αποτελώντας τη βάση για παθήσεις όπως αυτισμός και σχιζοφρένεια, αναφέρει νέα έρευνα.

Η νέα έρευνα σε εγκεφαλικό ιστό παιδιών που απεβίωσαν μεταξύ 1 και 5 ετών δείχνει πως η φλεγμονή επηρεάζει τα εγκεφαλικά κύτταρα.

Ερευνητές του University of Maryland School of Medicine, μελέτησαν με σύγχρονη τεχνολογία την παρεγκεφαλίδα, επειδή είναι μια από τις πρώτες περιοχές που ξεκινά να αναπτύσσεται και μια από τις τελευταίες που φτάνει στην ωριμότητά της, δήλωσε ο Seth Ament.

Οι ερευνητές παρατήρησαν σταθερά γενετικά μοτίβα στην παρεγκεφαλίδα νεκρών παιδιών που είχαν κάποιου είδος σοβαρή φλεγμονή, όπως βακτηριακή λοίμωξη ή άσθμα ή λοίμωξη από ιούς.

Εξετάστηκαν ιστοί 17 παιδιών. Οκτώ από αυτά πέθαναν από φλεγμονώδη νόσο και 9 σε δυστυχήματα.

Δυο είδη νευρώνων -Purkinje και Golgi- φάνηκε να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε βλάβη λόγω φλεγμονής.

Αυτά τα είδη, αν και σπάνια, έχουν σημαντικές λειτουργίες.

Κατά την ανάπτυξη, οι νευρώνες  Purkinje  δημιουργούν συνάψεις που συνδέουν την παρεγκεφαλίδα με άλλες περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην αντίληψη ή στον έλεγχο των συναισθημάτων, ενώ οι Golgi συντονίζουν την επικοινωνία μεταξύ κυττάρων εντός της παρεγκεφαλίδας.

Η διαταραχή κάποιας από αυτές τις αναπτυξιακές διαδικασίες θα  μπορούσε να εξηγήσει πώς η φλεγμονή συμβάλλει σε παθήσεις όπως ο αυτισμός και σχιζοφρένεια.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Translational Medicine.

Science Translational Medicine.