Ερευνητές ανακάλυψαν ότι συγκεκριμένη γονιδιακή ποικιλομορφία μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται συναισθηματικά γεγονότα-ι διαίτερα τα αρνητικά-πιο ζωντανά σε σχέση με άλλους. Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η ίδια ποικιλομορφία παίζει ρόλο στη δημιουργία συναισθηματικών αναμνήσεων.

Στην έρευνα, 200 εθελοντές είδαν θετικές, αρνητικές και ουδέτερες λέξεις σε γρήγορη εναλλαγή. Όσοι είχαν την ποικιλομορφία του γονιδίου ADRA2b είχαν περισσότερες πιθανότητες να εντοπίζουν τις αρνητικές λέξεις, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Psychological Science.

Η καθηγήτρια Rebecca Todd, από το University of British Columbia, δήλωσε ότι οι συγκεκριμένου άνθρωποι μπορεί ενδεχομένως να είναι πιο πιθανό να ξεχωρίζουν θυμωμένα πρόσωπα μέσα σε ένα πλήθος. Όταν βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο μπορεί να προσέξουν δυνητικούς κινδύνους- μέρη που μπορούν να γλιστρήσουν, βράχους που μπορούν να πέσουν- αντί να βλέπουν τη φυσική ομορφιά.

Σημείωσε ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι άνθρωποι νιώθουν συναισθηματικές πλευρές του κόσμου μερικώς μέσω γυαλιών με χρώμα γονιδίου και ότι βιολογικές ποικιλομορφίες σε γενετικό επίπεδο μπορεί να παίζουν σημαντικό ρόλο στις ατομικές διαφορές όσον αφορά την αντίληψη.

Τα αποτελέσματα προσφέρουν νέα στοιχεία σχετικά με το πώς γενετικοί παράγοντες-σε συνδυασμό με άλλους όπως η εκπαίδευση, η κουλτούρα και η διάθεση-μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν τον κόσμο, δήλωσαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν περαιτέρω έρευνα που θα εστιάζει σε διαφορετικούς λαούς. Εκτιμάται ότι περισσότεροι από τους μισούς λευκούς έχουν την ποικιλομορφία ADRA2b, ενώ είναι πιο σπάνια σε άλλες εθνικές ομάδες.

Κάταγμα ισχίου: Ποια διατροφή είναι επικίνδυνη
Τι ακριβώς είναι οι μυϊκοί κόμποι;
Επέστρεψαν στο ΕΣΥ μετά την πανδημία 4 στους 5 εξωτερικούς ασθενείς [πίνακας]