Σε αυτή την τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο, απλή-τυφλή κλινική μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τις επιδράσεις της κουρκουμίνης (σκεύασμα Meriva) στο σχετιζόμενο με την άσκηση Καθυστερημένης Έναρξης Μυϊκό Άλγος (ΚΕΜΑ) σε 20 άνδρες, υγιείς και μέτρια αθλητικά δραστήριους εθελοντές. Οι συμμετέχοντες τυχαιοποιήθηκαν για να λάβουν 1 γρ Meriva δύο φορές ημερησίως (200 mg κουρκουμίνη) ή ένα αντίστοιχο εικονικό φάρμακο.

Η λήψη των συμπληρωμάτων ξεκίνησε 48 ώρες πριν από τη δοκιμασία τρεξίματος, στο οποίο υποβλήθηκαν οι συμμετέχοντες στη μελέτη, και συνεχίστηκε για 24 ώρες μετά απ’ αυτό (τέσσερις ημέρες συνολικά). Ο πόνος των μυών μετρήθηκε με μαγνητική τομογραφία (MRI), εργαστηριακές εξετάσεις, και ιστολογικές αναλύσεις δειγμάτων μυός που ελήφθησαν 48 ώρες μετά το τεστ. Οι εθελοντές ανέφεραν την ένταση του πόνου, η οποία επίσης καταγράφηκε, σημειώνοντας τόσο την περιοχή του πόνου σε ένα σχέδιο που απεικόνιζε τα κάτω άκρα, όσο και κατατάσσοντας την ένταση του πόνου κατά την κάθοδο ή την άνοδο σκάλας.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η λήψη των συμπληρωμάτων μείωσε τη μυϊκή δυσφορία, όπως αποδείχθηκε από την μαγνητική τομογραφία στο οπίσθιο ή μεσαίο διαμέρισμα των μηρών. Επιπλέον, συνδέθηκε με λιγότερη δυσφορία στα κάτω άκρα.

Οι επιστήμονες συμπέραναν ότι η κουρκουμίνη έχει τη δυνατότητα για πρόληψη του ΚΕΜΑ, όπως διαφάνηκε από τις επιδράσεις της στην ένταση του πόνου και τον τραυματισμό των μυών. Απαιτείται όμως η διενέργεια μεγαλύτερων μελετών προκειμένου να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα και η περαιτέρω αποσαφήνιση του μηχανισμού δράσης της κουρκουμίνης.

Journal of the International Society of Sports Nutrition