Επιστήμονες του Queen's University Belfast, πραγματοποίησαν σημαντική ανακάλυψη στη μάχη κατά των πιο ανθεκτικών βακτηρίων που βρίσκονται στα νοσοκομεία.

Η ερευνητική ομάδα από το School of Pharmacy at Queen's ανέπτυξε την πρώτη καινοτόμα αντιβακτηριακή γέλη (τζελ), που δρα για να εξουδετερώνει τους Pseudomonas aeruginosa, σταφυλόκοκκο και E.coli, χρησιμοποιώντας φυσικές πρωτεΐνες.

Η γέλη έχει την ικανότητα να διασπά το βιοφίλμ που καλύπτει τα βακτήρια και τα καθιστά πολύ ανθεκτικά στις υπάρχουσες θεραπείες, ενώ αφήνει ανεπηρέαστα τα υγιή κύτταρα.

Ο ερευνητής Dr Garry Laverty, δήλωσε ότι όταν βακτήρια επικολλώνται σε επιφάνειες παράγουν μια ουσία, το βιοφίλμ. Είναι σχεδόν αδύνατο για τα υπάρχοντα αντιβιοτικά να διαπεράσουν την προστατευτική στρώση.

Η γέλη που αναπτύχθηκε είναι μοναδική, καθώς στοχεύει και εξουδετερώνει τις πιο ανθεκτικές μορφές των βακτηρίων που βρίσκονται στα νοσοκομεία.

Η γέλη αποτελείται από πεπτίδια. Τα πεπτίδια τροποποιούνται ελαφρώς στο εργαστήριο για να μπορέσουν να δημιουργήσουν γέλη που θα σκοτώσει γρήγορα βακτήρια.

Η νέα μέθοδος, που αναπτύχθηκε ως μέρος συνεργασίας μεταξύ των School of Pharmacy at Queen's και School of Chemistry at Brandeis University, θα δημοσιευτεί τον επόμενο μήνα στο περιοδικό ''Biomacromolecules''.

Ξένος τύπος.