Η διέγερση επιλεγμένων περιοχών του εγκεφαλικού φλοιού με το ταχέως μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο, επέδρασε θετικά σε πρόσφατη πειραματική μελέτη, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση των υγιών ατόμων στο τεστ μνήμης.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν τώρα να εφαρμόσουν την τεχνική σε ασθενείς με ήπια προβλήματα μνήμης. Το ότι αυτά τα μαγνητικά ερεθίσματα μπορούν να παράγουν συγκεκριμένα οφέλη στον εγκέφαλο, αποτελεί νέο εύρημα. Οι δυνατότητες παρόλα αυτά αναφορικά με την ανάπτυξη των επαναλαμβανόμενων διακρανιακών μαγνητικών διεγέρσεων, είχαν απασχολήσει έντονα τους ερευνητές στη δεκαετία του ‘80.

Για πρώτη φορά μπορούν λοιπόν τώρα να αλλάξουν οι λειτουργίες της μνήμης του εγκεφάλου σε ενήλικες χωρίς χειρουργική επέμβαση ή φάρμακα, δηλώνουν χαρακτηριστικά οι επιστήμονες. Η εν λόγω ανακάλυψη ανοίγει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων για την αντιμετώπιση της εξασθένησης της μνήμης που προκαλούνται από εγκεφαλικό επεισόδιο, από πρώιμο στάδιο της νόσου Αλτσχάιμερ, τραυματική εγκεφαλική βλάβη ή καρδιακή ανακοπή.

Ελληνικά τα δύο πρώτα φαρμακεία παγκοσμίως που απέκτησαν την πιστοποίηση ''Pharmacists for the Future”