Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, στην οποία συμμετείχαν οι Carmen E. Lefevre και David I. Perrett, από τα Βρετανικά Πανεπιστήμια Leeds University Business School και Πανεπιστήμιο του St Andrews αντίστοιχα, μελέτες έχουν δείξει ότι το χρώμα του δέρματος παίζει σημαντικό ρόλο στην ελκυστικότητα του προσώπου.
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορεί το δέρμα να “πάρει” χρώμα, λένε οι ερευνητές: με το μαύρισμα και με τη λήψη καροτενοειδών – που βρίσκονται σε μια σειρά από χρωματιστά φρούτα και λαχανικά, όπως τα καρότα, τα βερίκοκα, τα πορτοκάλια, τα μάνγκο και το σπανάκι.

Η έρευνα δείχνει ότι το χρώμα που αποκτά το δέρμα από την κατανάλωση καροτενοειδών γίνεται αντιληπτό ως μια υγιής λάμψη, αλλά η ομάδα σημειώνει ότι δεν είναι σαφές πώς αυτή επηρεάζει τις αντιλήψεις περί ελκυστικότητας του προσώπου.

Οι ερευνητές ήθελαν να ανακαλύψουν, με την τελευταία αυτή μελέτη, και να καθορίσουν αν το μαύρισμα ή η υγιής λάμψη ήταν ελκυστικότερη για τους ανθρώπους.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο The Quarterly Journal of Experimental Psychology, αποτελούνταν από τρία ξεχωριστά πειράματα.

Στο πρώτο πείραμα, ζητήθηκε από μια ομάδα 60 ατόμων να δουν ψηφιακές εικόνες από 27 πρόσωπα οι οποίες είχαν δημιουργηθεί ειδικά για τη δοκιμή σε δύο εκδόσεις. Στη μία το χρώμα του δέρματος φτιάχτηκε ώστε να δείχνει μελάγχρωση λόγω υψηλής πρόσληψης καροτινοειδών, ενώ στην άλλη λόγω χαμηλής πρόσληψης καροτενοειδών. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν ποιο χρώμα προσώπου θεωρούσαν πιο ελκυστικό.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι το 86% των συμμετεχόντων βαθμολόγησαν υψηλότερα την πρώτη φωτογραφία.

Ένα παρόμοιο πείραμα διεξήχθη σε μια νέα ομάδα 60 συμμετεχόντων, μόνο που σ’ αυτούς έδειξαν λιγότερο ή περισσότερο μαυρισμένα πρόσωπα. Σε αυτή την περίπτωση το 78,5% των συμμετεχόντων θεώρησε τα πιο μαυρισμένα πρόσωπα πιο ελκυστικά.

Στο τρίτο πείραμα σε μια άλλη νέα ομάδα 60 συμμετεχόντων, ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία, αλλά οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν αν τα πρόσωπα με υψηλή μελανίνη ή υψηλή λάμψη λόγω καροτενοειδών ήταν πιο ελκυστική.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 75,9% των συμμετεχόντων θεωρούσε την λάμψη πιο ελκυστική από τα μαυρισμένα πρόσωπα.

«Το μήνυμα ότι η καλή διατροφή βελτιώνει το χρώμα του δέρματος και θα μπορούσε να βελτιώσει την υγεία του πληθυσμού», δήλωσε ο Perrett.

Ευλογιά: Ανάγκη για νέα εμβόλια και φάρμακα - Τι αναφέρεται σε αμερικανική έκθεση