Μικρές αλλαγές στο γενετικό μας προφίλ μπορεί ενδεχομένως να εξηγούν γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι πιο ψηλοί από άλλους, υποδεικνύει η μεγαλύτερη έρευνα που έγινε ποτέ για το ύψος.

Εντοπίστηκαν περίπου 400 γονιδιακές περιοχές που μπορεί ενδεχομένως να είναι υπεύθυνες για τους επιπλέον πόντους στο ύψος ενός ανθρώπου, σύμφωνα με έρευνα.

Επιστήμονες δήλωσαν ότι αυτό θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για απλό τεστ που θα καθησυχάζει τους γονείς που ανησυχούν για την ανάπτυξη του παιδιού τους.

Μπορεί επίσης ενδεχομένως να ρίξει περισσότερο φως στον καρκίνο, όπου η ανάπτυξη των κυττάρων είναι εκτός ελέγχου.
Έρευνες υποδεικνύουν ότι μέχρι το 80% αυτού που καθορίζει το ύψος βρίσκεται στο γενετικό μας κώδικα.

Ωστόσο, τα ακριβή γονίδια και πολλές περιοχές του DNA που εμπλέκονται, τώρα διερευνώνται.
Το πρώτο γονίδιο ύψους που εντοπίστηκε, ανακαλύφθηκε το 2007.

Ωστόσο, η νέα έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Genetics’’, υποδεικνύει ότι πολλές χιλιάδες γονίδια και άλλες περιοχές του DNA θα μπορούσαν να παίζουν ρόλο.

Επιστήμονες από 300 ιδρύματα εξέτασαν το DNA περισσότερων από 250.000 ανθρώπων στην Ευρώπη.
Ανακάλυψαν 400 περιοχές στο γονιδίωμα των ανθρώπων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στο ύψος ενός ανθρώπου.

Ερευνητές δήλωσαν ότι οι ποικιλίες στο γενετικό υλικό που ανακαλύφθηκε στις περιοχές μπορεί ενδεχομένως να έχει σημαντικό ρόλο στο πόσο ψηλός θα γίνει τελικά κάποιος.
Ορισμένες από τις περιοχές που ανακαλύφθηκαν περιλάμβαναν γονίδια που είναι ήδη γνωστά, ενώ άλλες αποτέλεσαν έκπληξη.

‘’Nature Genetics’’.

Φάρμακα για την παχυσαρκία κατά καπνίσματος - αλκοόλ - νεφρικής νόσου - Αλτσχάιμερ - Πάρκινσον
20 Μαΐου 2024: Παγκόσμια Ημέρα Κλινικών Μελετών
Σ. Νικολαρόπουλος: "Πόσο αξίζει η ζωή";