Επιστήμονες αποκρυπτογράφησαν το γονιδίωμα της οικιακής μύγας και θεωρούν ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακάλυψη νέων θεραπειών για τις ανθρώπινες νόσους.

Η μύγα μπορεί να μεταφέρει περίπου 100 νόσους, περιλαμβανομένης μιας που οδηγεί σε τύφλωση.
Συγκρίνοντας το DNA της με αυτό της μύγας φρούτων, η ερευνητική ομάδα του Cornell University εντόπισε τα γονίδια που κάνουν τις οικιακές μύγες να έχουν ανοσία στα παθογόνα που φιλοξενούν.

Ανακάλυψαν επίσης μοναδικό γονίδιο που βοηθά στην αποσύνθεση των αποβλήτων.
Πληροφορίες για τα γονίδια θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διαχείριση των ανθρώπινων αποβλήτων και να βελτιώσουν το περιβάλλον, σημείωσε ο Dr Jeff Scott στο περιοδικό ‘’Genome biology’’.

Οι οικιακές μύγες είναι ιδανικές για τη μετάδοση νόσων. Έχουν τακτική επαφή με σκουπίδια και άλλα υλικά σε αποσύνθεση, που περιέχουν βακτήρια και ιούς.
Στις μύγες αρέσουν ορισμένες από τις ίδιες τροφές που απολαμβάνει ο άνθρωπος και επειδή είναι πολύ καλές στο να ξεφεύγουν της προσοχής μας έχουν πολλές ευκαιρίες να ‘’προσγειωθούν’’ σε αυτές.

Εκτιμάται ότι μεταφέρουν τόσα παθογόνα επειδή κάθονται σε υγρά ή μερικώς υγρά υλικά-συχνά και σε κόπρανα.
Η συνεχής πρόσληψη τροφής σημαίνει ότι οι μύγες αφήνουν μεγάλες ποσότητες περιττωμάτων μαζί με παθογόνα όταν ‘’προσγειώνονται’’ για περισσότερο από λίγα δευτερόλεπτα.

Οι ερευνητές αποκρυπτογράφησαν το γονιδίωμα 6 θηλυκών οικιακών μυγών και το συνέκριναν με αυτό των μυγών των φρούτων, για να δουν ποια μέρη του DNA είναι μοναδικά στις οικιακές και θα μπορούσαν να αποτελέσουν υποψήφια για περαιτέρω έρευνα.
Η οικιακή μύγα είχε πολύ περισσότερα γονίδια ανοσοποιητικού σε σύγκριση με τη μύγα φρούτων. Τα γονίδια ανοσοποιητικού ήταν επίσης πιο ποικίλα, πιθανώς για να της προσφέρουν προστασία έναν τι των παθογόνων που φέρει.

‘’Genome biology’’.