Ανακαλύφθηκε γονίδιο που μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου σε νέους και μεσήλικες.

Ερευνητές του Royal Holloway, του University of London και διεθνούς ομάδας, ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με συγκεκριμένη ποικιλομορφία ενός γονιδίου, γνωστού ως PHACTR1, αντιμετωπίζουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αρτηριακού διαχωρισμού.

Η νέα ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες αγωγές και στρατηγικές πρόληψης για τη νόσο που είναι σημαντική αιτία εγκεφαλικού επεισοδίου σε νέους ενήλικες.

Η ίδια γονιδιακή ποικιλομορφία έχει επίσης εντοπιστεί ως παράγοντας που προστατεύει από τις ημικρανίες και επηρεάζει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Ο καθηγητής Pankaj Sharma, δήλωσε ότι πρόκειται για σημαντικό βήμα και ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καλύτερη κατανόηση του τρόπου που η περιοχή του γονιδιώματος φαίνεται να επηρεάζει σημαντικές αγγειακές λειτουργίες οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν σημαντική εμπλοκή στην αγωγή των συγκεκριμένων σοβαρών παθήσεων.

Στη μεγαλύτερη έρευνα του είδους, ερευνητές εξέτασαν το γονιδίωμα 1.400 ασθενών με αρτηριακό διαχωρισμό και αυτό 14.400 ανθρώπων που δεν έπασχαν από τη νόσο.

Ο Sharma πρόσθεσε ότι περαιτέρω γενετικές αναλύσεις και διεθνείς συνεργασίες του είδους θα οδηγήσουν σε ελπίδα εντοπισμού των μηχανισμών που προκαλούν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Genetics.’’