Το πράσινο τσάι περιέχει ένα συστατικό που μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στην εξουδετέρωση των κυττάρων στον καρκίνο του στόματος χωρίς να πειράζει τα υγιή κύτταρα, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ο Joshua Lambert, του Penn State, δήλωσε ότι παλαιότερες έρευνες έδειξαν ότι η ουσία EGCG που περιέχεται στο πράσινο τσάι εξουδετερώνει καρκινικά κύτταρα στο στόμα χωρίς να βλάπτει τα φυσιολογικά, αλλά οι ερευνητές δεν κατανοούσαν τις αιτίες.

Η τρέχουσα έρευνα δείχνει ότι η EGCG μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει διαδικασία στα μιτοχόνδρια που οδηγεί στον κυτταρικό θάνατο.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν φυσιολογικά και καρκινικά κύτταρα στο εργαστήριο και στη συνέχεια τα εξέθεσαν στην ουσία EGCG, την κύρια πολυφαινόλη του πράσινου τσαγιού, σε συγκεντρώσεις που συνήθως βρίσκονται στο σάλιο μετά τη μάσηση τσίχλας με γεύση πράσινου τσαγιού.

Σε διάφορα διαστήματα οι ερευνητές συλλέγουν τα κύτταρα και ερευνούν για οξειδωτικό στρες και σημάδια αντιοξειδωτικής ανταπόκρισης.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η πρωτεΐνη SIRT3 είναι σημαντική για τη διαδικασία, επομένως η ιδέα ότι η EGCG θα μπορούσε επιλεκτικά να επηρεάζει τη δραστηριότητα της SIRT3 σε καρκινικά κύτταρα πιθανόν αφορά πολλά είδη καρκίνοι.

Η έρευνα προστίθεται σε προηγούμενες σχετικά με το πώς η EGCG επηρεάζει τον καρκίνο του στόματος.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι το επόμενο βήμα θα είναι να μελετηθεί ο μηχανισμός στα ζώα. Αν τα τεστ και οι ανθρώπινες δοκιμές είναι επιτυχείς, οι ερευνητές ελπίζουν στη συνέχεια να αναπτύξουν αντικαρκινικές αγωγές που θα είναι το ίδιο αποτελεσματικές με τις τρέχουσες, χωρίς τις παρενέργειες.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Molecular Nutrition and Food Research.’’