Επιστήμονες ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι ένα νέο φάρμακο που δοκιμάστηκε σε πιθήκους παρείχε εκπληκτικά αποτελεσματική προστασία έναντι μιας εκδοχής του AIDS στα ζώα.

Οι πίθηκοι στους οποίους χορηγήθηκε το φάρμακο μπόρεσαν να προφυλαχτούν από υψηλές, επανειλημμένες δόσεις της εκδοχής του ιού HIV στους πιθήκους, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό ‘’Nature’’.

Ο ερευνητής Michael Farzan, καθηγητής στο Scripps Research Institute της Φλόριδα, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα έδειξε τρόπο να επιτευχθεί μακράς διαρκείας αποτελεσματική προστασία από τον ιο HIV 1.

Το πρωτότυπο φάρμακο, eCD4-Ig, περιλαμβάνει 2 μιμήσεις των υποδοχέων στους οποίους ο ιός προσκολλάται, στα κύτταρα CD4.
Οι μιμήσεις επικολλώνται στον ιο ξεγελώντας τον για πρόωρη έναρξη της διαδικασίας σύνδεσης.
Ο ιός μπορεί να εκτελέσει τη διαδικασία μόνο μια φορά και δεν είναι ικανός να επικολληθεί στα CD4 από κει και ύστερα.

Οι επιστήμονες έκλεισαν την πόρτα στον εισβολέα και ‘’πέταξαν μακριά το κλειδί.’’

Ο Farzan σημείωσε ότι το φάρμακο παρέχει πολύ ισχυρή προστασία.

Η έρευνα αναφέρθηκε στο πείραμα διάρκειας 40 εβδομάδων που έδειξε ότι οι εμβολιασμένοι πίθηκοι ήταν καλά ακόμα και μετά την έγχυση τετραπλάσιας δόσης από αυτή που χρειάζεται για να μολυνθούν οι πίθηκοι.

Περαιτέρω έρευνα ανακάλυψε ότι οι συγκεκριμένοι πίθηκοι συνεχίζουν να προστατεύονται από 8 και 16 φορές περισσότερη δόση από τη λοιμογόνο, ένα χρόνο μετά τον εμβολιασμό.

Δοκιμές στο εργαστήριο ανακάλυψαν ότι το φάρμακο επίσης δρα στον ανθρώπινο HIV. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν νέες έρευνες ασφάλειας σε πιθήκους και ανθρώπους πριν ξεκινήσουν δοκιμές.

‘’Nature’’.