Προκαταρκτική έρευνα σε ποντικούς αυξάνει την πιθανότητα, μια μέθοδος με υπέρηχους να βοηθά στην απομάκρυνση της συσσώρευσης πλακών στον εγκέφαλο οι οποίες συνδέονται με τη νόσο Alzheimer.

Ο ερευνητής Gerhard Leinenga, μεταπτυχιακός φοιτητής του University of Queensland στην Αυστραλία, δήλωσε ότι οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν αν η μέθοδος είναι κατάλληλη για τους ανθρώπους αλλά η έρευνα είναι υποσχόμενη, ιδιαίτερα λόγω της καλής επίδοσης των ποντικών με νόσο που έμοιαζε με το Alzheimer, μετά την αγωγή.

Ο Leinenga δήλωσε ότι οι ποντικοί είχαν καλύτερες επιδόσεις σε 3 τεστ της μνήμης τους, σημειώνοντας ότι η επίδοσή τους ήταν παρόμοια με αυτή υγιών ποντικών που χρησιμοποιήθηκαν ως ομάδα ελέγχου.

Η αγωγή με τους υπερήχους στοχεύει αμυλοειδείς πλάκες.

Ο James Hendrix, του Alzheimer's Association, δήλωσε ότι γνωρίζουμε πως οι αμυλοειδείς παρεμβάλλονται με τη λειτουργία των νευρώνων και προκαλούν το θάνατο των εγκεφαλικών κυττάρων. Όμως δεν εμφανίζουν τη νόσο ή άλλα είδη άνοιας όλοι όσοι έχουν αμυλοειδείς στον εγκέφαλο.

Ερευνητές εφάρμοσαν υπέρηχους σε ποντικούς με νόσο που έμοιαζε με το Alzheimer αφού ενέχυσαν μικροφυσαλίδες που δονούνται όταν συναντούν σήματα υπερήχων.

Ο Leinenga δήλωσε ότι στην αγωγή, οι υπέρηχοι δρουν στις μικροφυσαλίδες, οδηγώντας τες να διαστέλλονται και να συστέλλονται στα αγγεία του εγκεφάλου. Αυτό διαταράσσει το φραγμό αίματος- εγκεφάλου, που προστατεύει τον εγκέφαλο από μικρόβια στο αίμα, επιτρέποντας- όπως φαίνεται- μόρια να εισχωρήσουν στον εγκέφαλο και να ενεργοποιήσουν κύτταρα που ‘’τρώνε’’ τις αμυλεοιδείς πλάκες.

Η μέθοδος φάνηκε να μειώνει τα επίπεδα των αμυλοειδών πλακών σε ποντικούς και σχεδόν τις εξαφάνισε στο 75% των ζώων χωρίς να βλάψει τον εγκεφαλικό ιστό. Οι ποντικοί στους οποίους εφαρμόστηκε η μέθοδος είχαν επίσης καλύτερη επίδοση σε τεστ μνήμης.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Science Translational Medicine’’.

‘’Science Translational Medicine’’.

Να τρέχω με τις φτέρνες ή με τις μύτες των δαχτύλων του ποδιού;
Σύσταση για διακοπή των ινσουλινοεκκριτικών φαρμάκων πριν από την επέμβαση