Γονίδια που εκτιμάται πως αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού μπορεί ενδεχομένως να συνδέονται με υψηλότερη εξυπνάδα, υποδεικνύει νέα έρευνα.

Ερευνητές ανέλυσαν το DNA σχεδόν 10.000 ανθρώπων στη Σκοτία και μελέτησαν τις νοητικές ικανότητες. Κατά μέσον όρο, όσοι έφεραν γονίδια που σχετίζονταν με τον αυτισμό είχαν ελαφρώς υψηλότερο σκορ σε νοητικά τεστ.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το να φέρει κάποιος γονίδια που συνδέονται με τον αυτισμό δεν σημαίνει ότι θα αναπτύξει τη διαταραχή.
Παρόμοιες ενδείξεις σχέσης μεταξύ γονιδίων που συνδέονται με τον αυτισμό και της εξυπνάδας ανακαλύφθηκαν σε προηγούμενη εξέταση 921 εφήβων στην Αυστραλία, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Molecular Psychiatry.’’

Ο ερευνητής Toni-Kim Clarke, του University of Edinburgh, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι γενετικές ποικιλομορφίες που αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού συνδέονται με καλύτερη νοητική ικανότητα σε ανθρώπους που δεν πάσχουν από αυτισμό.

Ο Clarke δήλωσε ότι καθώς αρχίζουμε να κατανοούμε πώς οι γενετικές ποικιλομορφίες που συνδέονται με τον αυτισμό επιδρούν στην εγκεφαλική λειτουργία μπορεί ενδεχομένως να αρχίσουμε να κατανοούμε περαιτέρω τη φύση της εξυπνάδας στον αυτισμό.

Ο Nick Martin, του Queensland Institute for Medical Research στην Αυστραλία, δήλωσε ότι η έρευνα υποδεικνύει ότι γονίδια για τον αυτισμό μπορεί να προσφέρουν κατά μέσον όρο μικρό νοητικό πλεονέκτημα σε όσους τα φέρουν με την προϋπόθεση ότι δεν επηρεάζονται από τον αυτισμό.

Ενώ το 70% των ανθρώπων με αυτισμό έχει νοητική στέρηση, ορισμένοι που εμφανίζουν τη διαταραχή έχουν υψηλότερη από το μέσο όρο μη λεκτική νοημοσύνη, σημειώνουν οι ερευνητές.

Η έρευνα ανακάλυψε σχέση αλλά δεν απέδειξε ότι είναι αιτιατή.

‘’Molecular Psychiatry.’’