Σύγκριση- που πραγματοποιήθηκε με μέσα υψηλής τεχνολογίας -του μητρικού γάλακτος και του γάλακτος θηλαστικών στενών συγγενών του ανθρώπου, αποκαλύπτει πόσο θρεπτική είναι η ανθρώπινη ποικιλία.

Η έρευνα της Danielle Lemay, του University of California, πραγματοποιήθηκε με νέα τεχνική για τον εντοπισμό πρωτεϊνών που βρίσκονται στο μητρικό γάλα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το ανθρώπινο μητρικό γάλα έχει περισσότερο περιεχόμενο σε πρωτεΐνες από το γάλα ενός από τους πιο στενούς συγγενείς του ανθρώπου, του πιθήκου μακάκο ρέζους.

Η Lemay, δήλωσε ότι τα υψηλότερα επίπεδα των συγκεκριμένων πρωτεϊνών στο ανθρώπινο γάλα είναι σε ευθυγράμμιση με την πεποίθηση ότι τα μωρά, σε σύγκριση με άλλα μωρά θηλαστικών, γεννιούνται σε ελαφρώς πιο πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και χρειάζονται υψηλότερα επίπεδα συγκεκριμένων πρωτεϊνών που θα τα θρέφουν καθώς ωριμάζουν.

Το ανθρώπινο μητρικό γάλα μπορεί ενδεχομένως να είναι ακόμα πιο πλούσιο σε πρωτεΐνες, επειδή τα μωρά βασίζονται στα θρεπτικά οφέλη του σε μεγαλύτερο βαθμό έναντι άλλων θηλαστικών.

Η νέα έρευνα βασίστηκε σε νέο τρόπο μοριακής ανάλυσης, που επέτρεψε στην ερευνητική ομάδα να εντοπίσει περισσότερες από 1.600 διαφορετικές πρωτεΐνες στο ανθρώπινο γάλα, από τις οποίες περισσότερες από 500 εντοπίστηκαν για πρώτη φορά.

Το μητρικό γάλα στις γυναίκες και στους πιθήκους μακάκους ρέζους, επίσης έχει 88 πρωτεΐνες κοινές. Ωστόσο, το 93% των κοινών πρωτεϊνών βρίσκονται σε υψηλότερες ποσότητες στο ανθρώπινο μητρικό γάλα.

Ορισμένες από τις παραπάνω πρωτεΐνες βοηθούν στην πέψη των λιπαρών, ενώ άλλες ενισχύουν την ικανότητα των μωρών να απορροφούν σίδηρο και βιταμίνες B-12 και D.

Η Lemay δημοσίευσε τα ευρήματα στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ‘’Journal of Proteome Research.’’