Νέα έρευνα σε ποντικούς, υποδεικνύει ότι μια ειδική πυξίδα θα μπορούσε μελλοντικά να βοηθά τους τυφλούς ανθρώπους να κινούνται στο περιβάλλον τους. Χρησιμοποιώντας συσκευή που τοποθετείται στο κεφάλι, Ιάπωνες επιστήμονες επικόλλησαν μικροδιεγέρτη και ψηφιακή πυξίδα στον εγκέφαλο τυφλών ποντικών και οι ποντικοί μπόρεσαν να κινηθούν σε λαβύρινθους σχεδόν όπως κινούνταν ποντικοί που είχαν φυσιολογική όραση.

Η πυξίδα εντόπισε αυτόματα την κατεύθυνση του κεφαλιού του ποντικού και δημιούργησε ηλεκτρικούς παλμούς που έδειχναν προς ποια κατεύθυνση βρισκόταν ο ποντικός.

Στη συνέχεια, οι τυφλοί ποντικοί εκπαιδεύτηκαν να αναζητούν τροφή σε λαβύρινθο που είχε σχήμα Τ ή σε πιο πολύπλοκο λαβύρινθο. Με την εξάσκηση οι ποντικοί έμαθαν να χρησιμοποιούν τη συσκευή για να προσανατολίζονται και η επίδοσή τους έμοιαζε με αυτήν ποντικών με φυσιολογική όραση.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα ευρήματα που προέρχονται από πειράματα σε ζώα δεν αφορούν πάντα και τους ανθρώπους.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι παρόμοιο σύστημα θα μπορούσε να βοηθά τον προσανατολισμό των τυφλών ανθρώπων, δήλωσαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τόκιο. Στην περίπτωση των ανθρώπων η συσκευή θα μπορούσε να επικολληθεί στα μπαστούνα που χρησιμοποιούν συνήθως οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης.

Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιούμε τέτοιους αισθητήρες για τη βελτίωση της κινητικότητας τυφλών ανθρώπων, πρόσθεσαν οι ερευνητές.

Ο ερευνητής Yhji Ikegaya, δήλωσε έκπληκτος που οι ποντικοί μπόρεσαν να κατανοήσουν μια νέα αίσθηση που δεν γνώριζαν ή που δεν τους εξηγήθηκε από κάποιον και να μάθουν να τη χρησιμοποιούν στη συμπεριφορά τους σε διάστημα 2 -3 ημερών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Current Biology’’.

‘’Current Biology’’.

Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;
Πόσα παιδιά εισάγονται σε νοσοκομεία με εισαγγελική εντολή