Με εξέταση ανθρώπων που δεν μπορούν να αισθανθούν πόνο, ερευνητική ομάδα εντόπισε γονίδιο που είναι απαραίτητο για να είναι ο εγκέφαλος ευαίσθητος στον πόνο.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες μεθόδους ανακούφισης του πόνου.

Η ερευνήτρια Ya-Chun Chen, του University of Cambridge, ελπίζει ότι το νέο γονίδιο θα μπορούσε να είναι πολύ καλός υποψήφιος για ανάπτυξη φαρμάκων. Το εύρημα θα μπορούσε δυνητικά να ωφελήσει όσους διατρέχουν κίνδυνο από έλλειψη αίσθησης του πόνου και να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων αγωγών για την ανακούφιση από τον πόνο.

Άνθρωποι που έχουν γεννηθεί να μην αισθάνονται πόνο συσσωρεύουν πολλούς τραυματισμούς, που συχνά οδηγούν σε μειωμένη επιβίωση.

Οι ερευνητές ανέλυσαν το γενετικό προφίλ 11 οικογενειών στην Ευρώπη και στην Ασία, που εμφάνιζαν συγγενή αναισθησία στον πόνο.

Αυτό τους επέτρεψε να εντοπίσουν την αιτία της πάθησης σε ποικιλομορφίες του γονιδίου PRDM12.

Μέλη οικογένειας που είχαν την συγγενή αναισθησία στον πόνο έφεραν 2 αντίγραφα του γονίδιου. Ωστόσο, δεν είχαν επηρεαστεί αν είχαν μόνο ένα κληρονομικό αντίγραφο από τους γονείς.

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι σε ανθρώπους με συγγενή αναισθησία στον πόνο απουσιάζουν συγκεκριμένοι νευρώνες που αντιλαμβάνονται τον πόνο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Nature Genetics.’’