Επιστήμονες ανακάλυψαν γονίδιο που παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόκληση της παχυσαρκίας.

Το γονίδιο κωδικοποιεί μια πρωτεΐνη που είναι υπεύθυνη για την παραγωγή και την ανάπτυξη λιπωδών κυττάρων, αποκάλυψαν τα ευρήματα που δείχνουν προς πιθανή θεραπεία της παχυσαρκίας.

Όπως εξηγεί ο ερευνητής Gareth Lim, του University of British Columbia στο Βανκούβερ, οι άνθρωποι κερδίζουν λίπος με 2 τρόπους. Μέσω του πολλαπλασιασμού των λιπωδών κυττάρων τους και μέσω της επέκτασης των λιπωδών κυττάρων.

Η πρωτεΐνη επηρεάζει τον αριθμό των κυττάρων και το πόσο μεγάλα είναι παίζοντας ρόλο στον κύκλο ανάπτυξης των συγκεκριμένων κυττάρων, πρόσθεσε ο ερευνητής.

Το γονίδιο που κωδικοποιεί την πρωτεΐνη 14-3-3zeta, βρίσκεται σε κάθε κύτταρο του οργανισμού.

Ωστόσο όταν οι επιστήμονες ‘’σίγασαν’’ το γονίδιο στους ποντικούς το αποτέλεσμα ήταν μείωση 50% της ποσότητας συγκεκριμένου είδους ανθυγιεινού λευκού λίπους-το είδος που συνδέεται με παχυσαρκία, καρδιακή νόσο και διαβήτη.

Ο James Johnson, του University of British Columbia δήλωσε ότι μέχρι τώρα δεν γνωρίζαμε πώς το γονίδιο επηρέαζε την παχυσαρκία.

Η μείωση του λίπους συνέβη παρόλο που οι ποντικοί κατανάλωσαν την ίδια ποσότητα τροφής.

Ποντικοί που αναθράφηκαν έτσι ώστε να έχουν υψηλότερα επίπεδα της πρωτεΐνης 14-3-3zeta ήταν εμφανώς πιο μεγάλοι και πιο στρογγυλοί έχοντας κατά μέσον όρο 22% περισσότερο λευκό λίπος όταν κατανάλωσαν τροφές με πολλές θερμίδες.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι καταστέλλοντας το γονίδιο ή μπλοκάροντας την πρωτεΐνη θα μπορούσαν να εμποδίσουν τη συσσώρευση λίπους σε ανθρώπους που είναι υπέρβαροι ή πρόκειται να γίνουν.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Nature Communications.’’

‘’Nature Communications.’’

Ποια είναι τα οφέλη του πράσινου τσαγιού
Να τρέχω με τις φτέρνες ή με τις μύτες των δαχτύλων του ποδιού;
Σύσταση για διακοπή των ινσουλινοεκκριτικών φαρμάκων πριν από την επέμβαση