Τα εγκεφαλικά κύτταρα στη νόσο του Πάρκινσον ‘’εξαντλούνται’’ και πεθαίνουν πρόωρα, σύμφωνα με νέα έρευνα σε αρχικό στάδιο.

Η έρευνα τα παρομοιάζει με μηχανή που έχει υπερθερμανθεί.

Καναδοί ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί μόνο μικρές περιοχές του εγκεφάλου επηρεάζονται από τη νόσο.

Επιστήμονες του University of Montreal μελέτησαν τη νόσο σε κύτταρα ποντικών.
Ανακάλυψαν ότι σε αντίθεση με άλλα παρόμοια εγκεφαλικά κύτταρα, οι νευρώνες που εμπλέκονται πιο συχνά στη νόσο του Πάρκινσον είναι πολύπλοκοι και έχουν πολύ περισσότερους δενδρίτες.

Τα κύτταρα είχαν επίσης πολύ υψηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις, παράγοντας πιο πολλά προϊόντα αποβλήτων καθώς καλυπτόταν η ανάγκη.

Οι ερευνητές υποδεικνύουν ότι η συσσώρευση των παραπάνω προϊόντων αποβλήτων προκαλεί το θάνατο των κυττάρων.

Ο καθηγητής Louis-Eric Trudeau, δήλωσε ότι όπως μια μηχανή που τρέχει συνέχεια με υψηλή ταχύτητα, αυτοί οι νευρώνες χρειάζεται να παράγουν πολύ μεγάλη ενέργεια για να λειτουργήσουν. Φαίνεται πως εξαντλούν τον εαυτό τους και πεθαίνουν πρόωρα.

Η ερευνητική ομάδα ελπίζει ότι το εύρημα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει να δημιουργηθούν καλύτερα πειραματικά μοντέλα της νόσου του Πάρκινσον και να εντοπιστούν νέες αγωγές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Current Biology’’.

‘’Current Biology’’.