Ερευνητές του University of Queensland και του University of Melbourne ανακάλυψαν ότι τα γονίδια που οδηγούν σε μεγαλύτερο ύψος συνδέονται έντονα με τα γονίδια που οδηγούν σε μειωμένο Δείκτη Μάζας Σώματος.

Ο ερευνητής Matthew Robinson, δήλωσε ότι τα ευρήματα έδειξαν γενετική βάση στο στερεότυπο ότι οι Σκανδιναβοί είναι ψηλοί και λεπτοί. Πρόσθεσε, ότι κατά μέσον όρο, μόνο το 24% της γενετικής ποικιλομορφίας στο ύψος και το 8% της γενετικής ποικιλομορφίας στον ΔΜΣ θα μπορούσαν να εξηγηθούν από τοπικές διαφορές.

Ερευνητές εστίασαν στις διαφορές ύψους και ΔΜΣ σε 9.416 ανθρώπους από 14 ευρωπαϊκές χώρες.

Ο Robinson δήλωσε ότι γενετικές ποικιλομορφίες μεταξύ χωρών θα μπορούσαν να εξηγήσουν τις εθνικές διαφορές στο ύψος, αλλά περιβαλλοντικοί παράγοντες ήταν οι κύριοι παράγοντες που καθόριζαν τον Δείκτη Μάζας Σώματος ενός πληθυσμού.

Πρόσθεσε, ότι αυτό υπέδειξε πως διαφορές στη διατροφή, για παράδειγμα, ήταν πιο σημαντικές από τους γενετικούς παράγοντες στη δημιουργία διαφορών στον ΔΜΣ μεταξύ εθνών.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Genetics.’’