Ο διαβήτης τύπου 2 δεν επηρεάζει κάθε ασθενή με τον ίδιο τρόπο. Νέα έρευνα δείχνει ότι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 μπορούν να χωριστούν σε 3 διαφορετικές ομάδες.

Ερευνητές εστίασαν σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2. Εξέτασαν ιατρικά αρχεία περίπου 2.500 ανθρώπων με την πάθηση, εξετάζοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων.

Ανακάλυψαν ότι υπάρχουν 3 ομάδες ανθρώπων με διαβήτη τύπου 2, η καθεμία με διαφορετικά προβλήματα
Ο ερευνητής Joel Dudley, του Mount Sinai Hospital στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ασθενών.

Οι ερευνητές συνέδεσαν ασθενείς με βάση τις ομοιότητές τους. Για παράδειγμα, μια γυναίκα ασθενής με υψηλό δείκτη μάζας σώματος και νεφρική νόσο θα συνδεόταν στενά με άλλους ασθενείς με τέτοια χαρακτηριστικά και λιγότερο στενά με ασθενείς που είχαν διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Η αντιμετώπιση των ομοιοτήτων μεταξύ των ασθενών ως δίκτυο επέτρεψε στους ερευνητές να ομαδοποιήσουν τους ασθενείς σε διαφορετικές ομάδες.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ασθενείς στη μια ομάδα έτειναν να είναι νεότεροι, με υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, νεφρικής νόσου και προβλημάτων με τον αμφιβληστροειδή, που μπορούν να οδηγήσουν σε τύφλωση, σε σύγκριση με ανθρώπους εκτός της ομάδας. Είχαν επίσης χαμηλότερα λευκά αιμοσφαίρια.

Η δεύτερη ομάδα είχε μεγαλύτερη τάση για καρκίνο και καρδιοπάθεια αλλά είχε και χαμηλότερο ΔΜΣ. Η τρίτη ομάδα είχε υψηλότερη εμφάνιση καρδιοπάθειας και υψηλότερο κίνδυνο ψυχικής νόσου και αλλεργιών.

Περισσότερη έρευνα χρειάζεται για να διαπιστωθεί αν τα ευρήματα μπορούν να επιβεβαιωθούν σε άλλες ομάδες ασθενών. Ωστόσο, αν η ομαδοποίηση ισχύει, μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει τους γιατρούς να προσφέρουν πιο συγκεκριμένους τρόπους ρύθμισης της πάθησης. Ο ερευνητής δήλωσε ότι αν κάποιος ανήκει στην ομάδα υψηλού κινδύνου για καρκίνο μπορεί ενδεχομένως να μειώσει κατά το ήμισυ το χρόνο μεταξύ των εξετάσεων για καρκίνο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το γενετικό προφίλ των ασθενών αποκάλυψε χιλιάδες γενετικές ποικιλομορφίες –SNP- σε εκατοντάδες γονίδια. Αυτές ήταν παρόμοιες μεταξύ των ανθρώπων εντός της κάθε ομάδας.

Ο Dudley δήλωσε ότι αυτό έδειξε ότι η ομαδοποίηση των ασθενών με διαβήτη αντικατόπτριζε πραγματικές διαφορές στην πάθησή τους, ενώ ακόμα υποδεικνύει ότι γενετικό τεστ θα μπορούσε μια μέρα να δείξει ποιον υπότυπο έχει ένας ασθενής.

Livescience.com