Γυναίκες με χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου μπορεί να έχουν πρόβλημα στο θηλασμό-κάτι το οποίο μπορεί να προβλεφθεί από γονιδιακή μετάλλαξη, ανακάλυψαν ερευνητές σε πρόσφατη έρευνα του Penn State University.

Μεταλλάξεις στην πρωτεΐνη ZnT2 μείωσαν τα επίπεδα ψευδαργύρου στο μητρικό γάλα, που οδηγεί σε σοβαρή έλλειψη στα μωρά που θηλάζουν αποκλειστικά, δήλωσαν οι ερευνητές.

Επιπλέον, ο ψευδάργυρος είναι αναγκαίος για την ανάπτυξη και τη λειτουργία των μαστικών αδένων και τις οδούς έκκρισης και ο χαμηλός ψευδάργυρος θα μπορούσε να κάνει πιο δύσκολο το θηλασμό.

Ο εντοπισμός γυναικών με χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου θα μπορούσε να βοηθήσει να αναγνωριστούν πιο γρήγορα μητέρες που θα έχουν πρόβλημα στο θηλασμό.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των γυναικών είχαν τη μετάλλαξη. Ο εντοπισμός της μπορεί να αποτρέψει μελλοντικά προβλήματα υγείας για μητέρες και παιδιά.

Η Dr. Shannon Kelleher, δήλωσε ότι οι ερευνητές δεν γνώριζαν πως η γενετική ποικιλομορφία στο ZnT2 θα ήταν τόσο συνήθης.
Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 54 γυναίκες που θήλαζαν, ερευνητές ανακάλυψαν ότι το 36% είχε τουλάχιστον μια μετάλλαξη στην πρωτεΐνη ZnT2, οδηγώντας σε μη φυσιολογικά επίπεδα ψευδαργύρου στο μητρικό γάλα. Οι γυναίκες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες με βάση τα επίπεδα ψευδαργύρου στο γάλα. Το 79% με τα χαμηλότερα επίπεδα ψευδαργύρου είχαν τη μετάλλαξη και το 29% των γυναικών με το υψηλότερο επίπεδο ψευδαργύρου είχαν τις μεταλλάξεις.

Μεταξύ των γυναικών με φυσιολογικά επίπεδα ψευδαργύρου στο γάλα δεν εντοπίστηκαν ποικιλομορφίες της ZnT2. Τα μη φυσιολογικά επίπεδα ψευδαργύρου δεν υποδηλώνουν αυτομάτως πρόβλημα με την ZnT2, που όπως σημειώνουν οι ερευνητές θα αποτελέσει περιοχή μελλοντικών ερευνών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Mammary Gland biology and neoplasia.

Mammary Gland biology and neoplasia.

Ιουλία Τσέτη στο iatronet.gr: Αυτό είναι το όραμά μου για τον ΣΕΒ