Πολλοί καπνιστές θέλουν να διακόψουν το κάπνισμα αλλά η επιθυμία να ανάψουν τσιγάρο είναι ακαταμάχητη. Αποτελεσματικό εμβόλιο που θα τους βοηθά να διακόψουν δεν έχει παρασκευαστεί. Ωστόσο, επιστήμονες αναφέρουν στο περιοδικό Journal of Medicinal Chemistry νέο σχεδιασμό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιτυχία.

Στις υπάρχουσες μεθόδους διακοπής, εναλλακτική επιλογή θα ήταν εμβόλια που στοχεύουν το μόριο της νικοτίνης.
Δυο υποψήφια, προχώρησαν πρόσφατα σε κλινικές δοκιμές. Τελικά απέτυχαν, αλλά έδωσαν στοιχεία για το πώς θα μπορούσαν να τα βελτιώσουν οι επιστήμονες.

Συμμετέχοντες που εμφάνισαν τα υψηλότερα επίπεδα αντισωμάτων έναντι της νικοτίνης ήταν πιο πιθανό να απέχουν από το κάπνισμα περισσότερο από 6 μήνες. Ο Kim D. Janda και οι συνεργάτες του θέλησαν να ‘’χτίσουν’’ πάνω στα στοιχεία.

Οι ερευνητές σχεδίασαν νέο εμβόλιο που θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό τον αντισωμάτων που θα επικολλώνται στα μόρια νικοτίνης. Η δοκιμή του σε ποντικούς έδειξε ότι το εμβόλιο καθυστέρησε την επίδραση της νικοτίνης εντός 10 λεπτών μετά την έγχυση.

Ανακάλυψαν επίσης ότι τα ποντίκια που υποβλήθηκαν στην αγωγή είχαν χαμηλότερες συγκεντρώσεις νικοτίνης στον εγκέφαλο.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι μελλοντικές προσπάθειες θα εστιάσουν στην περαιτέρω βελτίωση της φόρμουλας του εμβολίου ώστε να είναι έτοιμο για πιθανές κλινικές δοκιμές.

Journal of Medicinal Chemistry.

Εντοπίζοντας τα ''σιωπηλά'' συμπτώματα στρες