Η περιοδοντίτιδα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια του δοντιού και η αντιμετώπισή της παραμένει πρόκληση. Νέες προσεγγίσεις που περιλαμβάνουν το νιτρίδιο του πυριτίου- κεραμικό υλικό που χρησιμοποιείται σε εμφυτεύματα σπονδυλικής στήλης- μπορεί να είναι διαθέσιμες στο μέλλον.

Η επιφάνεια του νιτριδίου του πυριτίου έχει μοιραία επίδραση στα βακτήρια που προκαλούν περιοδοντίτιδα. Τώρα, ερευνητές αναφέρουν στο περιοδικό Langmuir, ότι εξετάζουν γιατί συμβαίνει αυτό. Τα ευρήματα θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην πληροφόρηση μελλοντικών προσπαθειών για την αντιμετώπιση της νόσου.

Η περιοδοντίτιδα, εκτός από απώλεια δοντιών, αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής προβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.
Ο Giuseppe Pezzotti μελέτησε τις αντιδράσεις των βακτηρίων στο αντιμικροβιακό νιτρίδιο του πιρυτίου.

Οι ερευνητές εξέτασαν πώς το κεραμικό υλικό αλλάζει το μεταβολισμό των βακτηρίων Porphyromonas gingivalis.

Ανακάλυψαν ότι χημικές αντιδράσεις στην επιφάνεια οδηγούν τα νουκλεϊκά οξέα των βακτηρίων να αποσυντίθενται και να μειώνονται σημαντικά οι ποσότητες ορισμένων πρωτεϊνών και λιπαρών. Αν και χρειάζονται νέες έρευνες, τα ευρήματα δείχνουν ότι το νιτρίδιο του πιρυτίου είναι υποσχόμενο ως θεραπευτική βοήθεια για την αντιμετώπιση της περιοδοντίτιδας.

Langmuir.