Ασθενείς θα μπορούσαν να ωφεληθούν από εμφυτεύσιμη συσκευή υπερήχων που φαίνεται να ενισχύει τη χημειοθεραπεία, αναφέρει μικρή έρευνα.

Ερευνητές του Pitie-Salpetriere Hospital, στο Παρίσι, και από άλλα ινστιτούτα, δοκίμασαν την πειραματική συσκευή σε 15 ασθενείς με υποτροπιάζον γλοιοβλάστωμα.

Όταν ενεργοποιήθηκε η συσκευή, ηχητικά κύματα άνοιξαν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό αφήνοντας να εισχωρήσει περισσότερο φάρμακο.

Ο Frederic Sottilini, εξήγησε πώς δουλεύει η συσκευή υπερήχων.
Εμφυτεύεται στο κρανίο πάνω από την περιοχή του όγκου.

Όταν ενεργοποιείται, ηχητικά κύματα προκαλούν δόνηση σε μικροφυσαλίδες ανοίγοντας προσωρινά τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό. Αυτό επιτρέπει περισσότερο φάρμακο να φτάσει στον όγκο.

Σύμφωνα με τον Sottilini, η συσκευή φάνηκε ασφαλής για χρήση σε περιοχές του εγκεφάλου που ελέγχουν την ομιλία, την κίνηση και άλλες αισθήσεις.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει σημαντικές θεραπευτικές πιθανότητες, όχι μόνο για τον καρκίνο στον εγκέφαλο αλλά και για νευροεκφυλιστικές νόσους.

Η συσκευή ενεργοποιείται πριν από κάθε κύκλο χημειοθεραπείας, δήλωσε ο Sottilini. Δυο λεπτά χαμηλής έντασης υπερήχων είναι αρκετά για να ανοίξει ο αιματοεγκεφαλικός φραγμός για περίπου 6 ώρες και να αυξηθεί η συγκέντρωση του φαρμάκου 5 έως 7 φορές.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το φάρμακο carboplatin το οποίο χρησιμοποιείται για το υποτροπιάζον γλοιοβλάστωμα και έχει φανεί πως ελέγχει τους όγκους αλλά δεν περνά εύκολα από τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό.

Οι πειραματικές αγωγές πραγματοποιήθηκαν σε μηνιαία βάση για 6 μήνες το πολύ ή μέχρι να εντοπιστούν ενδείξεις για την εξέλιξη του όγκου.

Η δοκιμή φάσης 1, δεν σχεδιάστηκε για να εξετάσει αν οι υψηλότερες δόσεις χημειοθεραπείας που πέρασαν στον εγκέφαλο ήταν αποτελεσματικές. Ωστόσο, η ανάπτυξη του όγκου δεν εξελίχθηκε σε 9 ασθενείς, δήλωσαν οι ερευνητές.

Ο Sottilini ελπίζει σε μεγαλύτερη δοκιμή το επόμενο έτος.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Translational Medicine.

Science Translational Medicine.