Αυτά τα ρομπότ είναι φτιαγμένα για να εισέρχονται στο ανθρώπινο σώμα, με σκοπό να μεταφέρουν φαρμακευτικές ουσίες σε συγκεκριμένες περιοχές, ή για να πραγματοποιούν διαδικασίες που χρειάζονται απόλυτη ακρίβεια.

Ένας επιστήμονας του EPFL, ο Selman Sakar συνεργάστηκε με τον Hen-Wei Huang και τον Bradley Nelson στο ETHZ, για την δημιουργία μια μεθόδου που θα μπορούσε να κάνει αυτή τη θεωρία πραγματικότητα. Έχτισαν μια πλατφόρμα μεταχείρισης, η οποία είναι τηλεκατευθυνόμενη και ελέγχει τις κινήσεις του ρομπότ με ηλεκτρομαγνητικά πεδία, και του επιτρέπει να αλλάζει μορφή χρησιμοποιώντας θερμότητα.

Αυτά τα μικρορομπότ είναι μαλακά, ευλύγιστα και χωρίς κινητήρα. Είναι φτιαγμένα από βιοσυμβατή υδρογέλη και μαγνητικά νανοσωματίδια. Στη μορφή και στη κίνησή του, αυτό το ρομπότ θυμίζει βακτήριο - κάτι που μπορεί ταυτόχρονα να μας δώσει σημαντικές πληροφορίες για το πώς κινούνται τα βακτήρια μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Φυσικά, απαιτείται ακόμα αρκετή έρευνα, όπως και να επιβεβαιωθεί πως όλη αυτή η διαδικασία είναι απόλυτα ασφαλής.

Περιοδικό Nature Communications