Κατά τη διάρκεια αλλεργικής αντίδρασης, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο εγκέφαλος δημιουργεί περισσότερους νευρώνες οι οποίοι σχηματίζονται στον ιππόκαμπο αλλά απενεργοποιεί τα μικρογλοία. Πρόκειται για αντίδραση που δεν κατανοούν ακόμα.

Η εποχική αλλεργική ρινίτιδα εμφανίζεται ως αντίδραση σε κάποιον περιβαλλοντικό παράγοντα, όπως η γύρη, αλλά η επίδραση της επαγόμενης αλλεργικής αντίδρασης στον εγκέφαλο ποντικών εξέπληξε τους ερευνητές.

Η Barbara Klein, του Paracelsus Medical University στην Αυστρία, δήλωσε ότι δεν ήταν αναμενόμενο να παρατηρήσουν οι ερευνητές την απενεργοποίηση των μικρογλοίων στον ιππόκαμπο.

Άλλες έρευνες έδειξαν την αντίθετη επίδραση των μικρογλοίων μετά από βακτηριακή λοίμωξη.
Γνωρίζουμε ότι η αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος στον οργανισμό είναι διαφορετική στην περίπτωση αλλεργικής αντίδρασης έναντι της βακτηριακής. Αυτό σημαίνει ότι η επίδραση στον εγκέφαλο εξαρτάται από το είδος της αντίδρασης του ανοσοποιητικού.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι η μειωμένη έκφραση μικρογλοίων παράγει κάποιου είδους βραχυπρόθεσμη προστασία για τον ιππόκαμπο.
Χρειάζονται περισσότερα πειράματα που θα εξετάζουν την επίδραση διαφόρων ειδών συστημικής φλεγμονής στο κεντρικό νευρικό σύστημα.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Frontiers in Cellular Neuroscience.

Frontiers in Cellular Neuroscience.