Επιστήμονες φαίνεται πως πλησίασαν ένα βήμα περισσότερο στην ανάπτυξη εξέτασης που θα μπορεί να εντοπίζει τη νόσο του Πάρκινσον στα αρχικά στάδια.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν τεχνική που θα εντοπίζει μόριο που συνδέεται με τη νόσο, σε δείγματα εγκεφαλονωτιαίου υγρού ασθενών. Σε πειράματα, η τεχνική εντόπισε σωστά 19 στα 20 δείγματα ασθενών και 3 δείγματα από ανθρώπους που είχαν κίνδυνο να εμφανίσουν τη νόσο δήλωσαν οι ερευνητές.

Η μέθοδος εντοπίζει μόριο πρωτεΐνης-alpha-synuclein- που σχηματίζει σωμάτια Lewy εντός των κυττάρων του εγκεφάλου ανθρώπων με νόσο του Parkinson και ορισμένα είδη άνοιας, ανέφεραν οι ερευνητές του University of Edinburgh.

Οι ερευνητές δοκίμασαν τη νέα μέθοδο σε 15 υγιείς ανθρώπους για να διαπιστώσουν αν υπήρχαν λανθασμένα θετικά αποτελέσματα. Δεν υπήρξε κανένα. Το νέο τεστ δεν εντόπισε τη νόσο σε κανέναν από τους υγιείς.

Χρειάζεται νέα έρευνα για να επιβεβαιώσει την ακρίβεια της μεθόδου αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα μπορούσε μια ημέρα να βοηθήσει στη βελτίωση της διάγνωσης, είπε η Alison Green, του University of Edinburgh.

Οι ερευνητές ενδιαφέρονται επίσης για το αν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό ανθρώπων με νόσο του Parkinson και άνοια σωματίων Lewy στα αρχικά στάδια.

Αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν τότε να έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε δοκιμές για νέα φάρμακα.
Η νέα έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Annals of Clinical and Translational Neurology.

Annals of Clinical and Translational Neurology.

"Αόρατος δολοφόνος": Οργανώσεις προειδοποιούν για τις συνέπειες της ακραίας ζέστης