Το ρετινοϊκό οξύ, ουσία που προέρχεται από τη βιταμίνη A, θα μπορούσε να έχει ρόλο στην καταστολή του καρκίνου στο παχύ έντερο, υπέδειξε νέα έρευνα σε ζώα.

Ο ερευνητής Dr. Edgar Engleman, του Stanford University School of Medicine στο Palo Alto της Καλιφόρνιας, δήλωσε ότι το ρετινοϊκό οξύ είναι γνωστό από χρόνια ότι εμπλέκεται στην καταστολή της φλεγμονής στο έντερο.

Η ανάπτυξη του καρκίνου στο έντερο έχει συνδεθεί με φλεγμονή. Ο ερευνητής εξέτασε αν και πώς τα επίπεδα ρετονοϊκου οξέος επηρεάζουν άμεσα την ανάπτυξη του καρκίνου.

Όταν η ερευνητική ομάδα εξέτασε ποντικούς με καρκίνο στο παχύ έντερο παρατήρησε χαμηλότερα επίπεδα του ρετινοϊκού οξέος στα έντερα.

Οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν ότι η αύξηση των επιπέδων του ρετινοϊκού οξέος στα έντερα ποντικών με καρκίνο στο παχύ έντερο επιβράδυνε την εξέλιξη της νόσου.

Στους ανθρώπους, ασθενείς με καρκίνο στο παχύ έντερο που είχαν υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης που μειώνει το ρετινοϊκό οξύ στον εντερικό ιστό έτειναν να έχουν χειρότερη εικόνα σε σχέση με άλλους ασθενείς.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν νέους τρόπους για την πρόληψη ή την αντιμετώπιση του καρκίνου στο παχύ έντερο. Ωστόσο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η έρευνα σε ζώα δεν παράγει τα ίδια αποτελέσματα στους ανθρώπους.
Όπως εξήγησε ο ερευνητής, το έντερο δέχεται συνέχεια ξένους οργανισμούς και ως αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό του σύστημα είναι πολύπλοκο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι βακτήρια ή μόρια που παράγονται από βακτήρια μπορούν να προκαλέσουν μαζική φλεγμονώδη αντίδραση στο έντερο, που επηρεάζει άμεσα το μεταβολισμό ρετινοϊκού οξέος.
Δήλωσαν ότι τα επίπεδα ρετινοϊκού οξέος, φυσιολογικά ρυθμίζονται πολύ στενά.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Immunity.

Immunity.