Ερευνητές δήλωσαν ότι τα προϊόντα καθαρισμού θα πρέπει να αξιολογηθούν για την πιθανότητα να περιέχουν αλλεργιογόνα, καθώς ανακάλυψαν ότι η έκθεση σε τέτοια ένζυμα μπορεί να ευαισθητοποιήσει όσους τα συναντούν στον εργασιακό χώρο.

Οι ερευνητές υπογράμμισαν ότι γενετικά τροποποιημένα ένζυμα που χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της καθαριστικής ικανότητας των προϊόντων καθαρισμού, τη δημιουργία αρώματος ή γεύσης χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στις βιομηχανίες τροφίμων, ροφημάτων, απορρυπαντικών, αρωμάτων, φαρμακευτικών, υφασμάτων και χημικών.

Οι ερευνητές εξέτασαν δείγματα αίματος 813 ανθρώπων που εργάζονται σε βιομηχανίες τροφίμων, απορρυπαντικών, χημικών και φαρμακευτικών και μέτρησαν συγκεκριμένα αντισώματα σε τεχνητά δημιουργημένα ένζυμα.

Οι συμμετέχοντες εργάζονταν στις βιομηχανίες από 3 μήνες έως 10 χρόνια και είχαν εκτεθεί κατά μέσον όρο σε 2 έως 4 γενετικά τροποποιημένα ένζυμα στο χώρο εργασίας.

Κάθε δείγμα αίματος εξετάστηκε για αντισώματα σε διάφορα ένζυμα με χρήση διαγνωστικών τεστ που αναπτύχθηκαν από τους ερευνητές.

Σχεδόν 1 στους 4 από τους εργαζόμενους είχε συγκεκριμένα αντισώματα στα γενετικά τροποποιημένα ένζυμα στα οποία εκτίθετο κατά τη διάρκεια της εργασίας του.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα ευρήματα δείχνουν πως οι νέες πηγές ενζύμων, όπως και τα γενετικά τροποποιημένα ένζυμα θέτουν πιθανούς κινδύνους στην υγεία. Είναι πιθανά αλλεργιογόνα που συνδέονται με άμεση ευαισθητοποίηση.

Η αξιολόγηση των αλλεργιογόνων θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλα τα νέα προϊόντα, πρόσθεσαν.
Τα ένζυμα θα πρέπει να εξεταστούν όπως οποιοδήποτε άλλη πιθανόν επικίνδυνη χημική ουσία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Occupational and Environmental Medicine.

Occupational and Environmental Medicine.